7 Декември, 2025

Германия и Италия може да блокират забраната за бензиновите и дизелови коли от 2035 г.

Германия и Италия може да блокират забраната за бензиновите и дизелови коли от 2035 г.


Германия и Италия може да се противопоставят на вече взетото решение да се забрани производството на бензиновите и дизелови коли от 2035 г. в страните от ЕС. Държавите искат изключение за автомобили с вътрешно горене, използващи синтетични горива, които според тях са неутрални по отношение на въглеродните емисии.

Гласуването на Европейския съюз през 2022 г. за забрана на продажбите на превозни средства, генериращи емисии през 2035 г., изглежда подписа смъртната присъда за автомобилите с вътрешно горене на Стария континент. Но то може да бъде отложено в последния момент, след като Германия и Италия заплашиха да блокират плана.

И двете страни искат квоти за превозни средства, които използват синтетични горива, които са неутрални по отношение на климата. Полша и Унгария също се противопоставят на съществуващия план, който изисква производителите да продават само автомобили с нулеви емисии в Европа от средата на следващото десетилетие.

Този план трябва да бъде подписан от Европейския съвет следващата седмица, като се очакваше да мине без проблеми, като се има предвид, че държавите членки на ЕС вече бяха гласували временно да подкрепят предложението миналата година, а Европейският парламент официално го одобри миналия месец.

Но Германия заяви, че не може да одобри плана, освен ако Европейската комисия не направи отстъпка за синтетичните горива. "Нуждаем се от електронни горива, тъй като няма алтернатива, ако искаме да експлоатираме автомобилния си парк по климатично неутрален начин. Трябва да държим всички технологични опции отворени и също да ги използваме. Не разбирам тази борба срещу автомобила и защо искат да забранят някои технологии“, казва германският министър на транспорта Фолкер Висинг пред тв ARD, цитиран от 24 часа.

Докато Volkswagen обеща да стане марка само за електрически коли в Европа до 2033 г., други компании, включително BMW и Porsche, смятат, че е грешка да подкрепят само един източник на енергия и мислят за мултиенергиен план, който включва батерии, екологични горива и водород. Шефът на Stellantis Карлос Тавареш също се обяви против еднозначния фокус върху електрическата енергия.
Сподели:

Коментари (0)

Задоволство в Кремъл - в новата си стратегия САЩ вече не наричат Русия "пряка заплаха"

Задоволство в Кремъл - в новата си стратегия САЩ вече не наричат Русия "пряка заплаха"

"Като цяло това контрастира с подхода на предишни американски правителства", констатира говорителят на Путин.

17 кандидати се борят на днешния вот за кметския пост в Букурещ

17 кандидати се борят на днешния вот за кметския пост в Букурещ

Сред претендентите има депутат, двама кметове на райони, бивш министър, бивш член на Европейския парламент, журналист и актьор.

САЩ искат Европа да поеме конвенционалните способности на НАТО - до 2027 г.

САЩ искат Европа да поеме конвенционалните способности на НАТО - до 2027 г.

Прехвърлянето на тази тежест от САЩ към европейските членове на НАТО би променило драстично начина, по който САЩ, основатели на Алианса работят с най-важните си военни партньори.