Вчера Twitter Inc съкрати половината от персонала си, но заяви, че съкращенията са по-малки в екипа, отговарящ за предотвратяване на разпространението на дезинформация. Обяснението за съкращенията беше, че рекламодателите са намалили разходите си поради опасения относно модерирането на съдържанието.
В туитове на служители на компанията се твърди, че сред съкратените са екипите, отговарящи за комуникациите, курирането на съдържание, човешките права и етиката на машинното обучение, както и някои продуктови и инженерни екипи.
Този ход завършва една седмица на хаос и несигурност относно бъдещето на социалната медия след придобиването й от Илон Мъск - най-богатият човек в света.
Вчера той написа в Туитър, че услугата изпитва "огромен спад в приходите" от оттеглянето на рекламодателите.
Мъск обвини за загубите коалицията от групи за граждански права в платформата, която настояваше водещите рекламодатели на Twitter да предприемат действия, ако той не защити модерирането на съдържанието - опасения, засилени преди потенциалните решаващи избори за Конгрес идващия вторник.
След уволненията групите активисти заявиха, че засилват натиска си и ще изискват от марките да изтеглят рекламите си в Twitter в световен мащаб.
"За съжаление няма избор, когато компанията губи над 4 млн. долара на ден", написа Мъск в Туитър за съкращенията, като добави, че на всички засегнати са предложени тримесечни обезщетения.
Компанията запази мълчание относно мащаба на съкращенията до късно през деня, когато ръководителят на отдела за безопасност и интегритет Джоел Рот потвърди в Туитър вътрешните планове, достигнали и до някои авторитетни медии като агенция Ройтерс по-рано през седмицата, според които съкращенията ще засегнат около 3700 души, или 50% от персонала.
Сред съкратените са 784 служители от централата на компанията в Сан Франциско и 199 в Сан Хосе и Лос Анджелис, според подадените документи до калифорнийския орган по заетостта.
Рот заяви, че съкращенията са засегнали около 15% от екипа му, който отговаря за предотвратяване на разпространението на дезинформация и друго вредно съдържание, и че "основните възможности за модериране" на компанията остават непокътнати.
Миналата седмица Мъск подкрепи изпълнителният директор по безопасността, позовавайки се на неговия "висок интегритет", въпреки че преди години Рот беше понижен заради критични туитове към бившия президент Доналд Тръмп.
Мъск обеща да възстанови свободата на словото, като същевременно предотврати превръщането на Twitter в "лунен пейзаж".
Големите рекламодатели от месеци изразяват опасения относно придобиването на компанията от Мъск.
Марки, сред които General Motors Co (GM.N) и General Mills Inc (GIS.N), заявиха, че спират да рекламират в Twitter, очаквайки информация за новата посока на развитие на платформата.
Мъск съобщи в Туитър, че екипът му не е направил промени в модерирането на съдържанието и е направил "всичко възможно", за да успокои групите активисти. Вчера, по време на инвеститорска конференция в Ню Йорк, Мъск нарече натиска на активистите "атака срещу Първата поправка"./БГНЕС, АФП, Би Би Си
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства