26 Декември, 2025

Николоски за Коридор 8: По този проект няма да се работи, ще видим дали ще работим по нов

Николоски за Коридор 8: По този проект няма да се работи, ще видим дали ще работим по нов

Александър Николоски, снимка: архив

Изявлението идва само 24 часа след като РСМ потвърди в Брюксел, че Коридорът ще се строи

Министърът на транспорта и съобщенията и вицепремиер на Северна Македония Александър Николовски заяви, че проектът (Коридор 8) ще трябва да бъде променен, тъй като няма съгласие от македонска страна за съществуващите проект и цена, предаде БГНЕС.

Изявлението бе направено в Скопие по-малко от 24 часа след като в Брюксел представители от "България и Северна Македония потвърдиха ангажимента си да продължат изграждането на железопътен Коридор 8 съгласно Регламента за трансевропейската транспортна мрежа".

В срещата на високо равнище участваха представители на Европейската комисия, Бисер Минчев, заместник-министър на транспорта и съобщенията на България, Стефан Вълкановски, държавен секретар в Министерството на транспорта на Северна Македония, Синиша Ивановски, директор на железопътната инфраструктура в Северна Македония, финансовите институции ЕИБ и ЕБВР и Секретариата на Транспортната общност.

Двете страни се споразумяха да провеждат редовен диалог на високо равнище и да създадат съвместна работна група за Коридор 8. Освен това съответните министерства ще работят за намирането на координирано техническо решение за изграждането на трансграничния участък от коридора. Северна Македония и България също така приветстват подкрепата на Европейския координатор за коридора Западни Балкани - Източно Средиземноморие и на Постоянния секретариат на Транспортната общност за напредъка по Коридор 8.

“Диалогът започна вчера в Брюксел. Следващата среща е след две седмици на 31-вото заседание. Да видим. Ние настояваме на позициите си, че трябва да има съвместен проект и че проектът е осъществим, цената трябва да се разгледа нормално, на тази цена, разбира се, не можем. Да видим какво ще направим. Аз все още съм против този проект. Този проект със сигурност няма да проработи, дали ще работим по нов, ще видим“, каза Николовски.

"Коридор 8 е критична железопътна връзка за целия регион и за ЕС. Той ще осигури по-бързо пътуване на стоки и пътници, ще увеличи мобилността, достъпа до пазара и конкурентоспособността на Западните Балкани. Комисията приветства повторното потвърждаване на ангажимента на България и Северна Македония по отношение на Коридор 8, което показва желанието за регионално сътрудничество от съществено значение за бъдещето на двете държави", се казва във вчерашната позиция на ЕК.

Източният участък на Коридор 8 свързва Северна Македония и България и е част от европейския коридор „Западни Балкани - Източно Средиземноморие“. С финансовата помощ на ЕС за подготовката на проектите и съфинансирането на инвестициите в рамките на Икономическия инвестиционен план за Западните Балкани Северна Македония и Албания модернизират съществуващите линии и изграждат липсващите връзки по коридора.

Сподели:

Коментари (0)

Удар в сърцето на Русия: Украински дронове парализираха гиганта на 'Газпром' в Оренбург и запалиха Темрюк

Удар в сърцето на Русия: Украински дронове парализираха гиганта на 'Газпром' в Оренбург и запалиха Темрюк

Спецчастите 'Алфа' поразиха стратегически обекти на 1500 км от границата, като спряха преработката на милиарди кубични метри газ и прекъснаха енергийната връзка с Казахстан

Зеленски: Чух се с Уиткоф и Къшнър, има добри идеи, които да допринесат за мира...

Зеленски: Чух се с Уиткоф и Къшнър, има добри идеи, които да допринесат за мира...

На връх Коледа украинският президент изрази известен оптимизъм, изтъквайки, че обсъдените детайли с американските преговарящи могат да бъдат полезни

Подарък за Путин и Си: Тръмп решен да влее бюджета на Пентагона в абсурден проект

Подарък за Путин и Си: Тръмп решен да влее бюджета на Пентагона в абсурден проект

Украинският военно-аналитичен портал Defense Express отбелязва, че Съединените щати ще възобновят строителството на кораби от клас, които отдавна са изведени от експлоатация по целия свят