„Резултатът от днешното гласуване не беше положителен, но не беше и окончателен. Аз лично исках да видя по-добри резултати. Самото гласуване е плод на общи усилия на всички колеги, с които работим по темата. То не е окончателно. Пакет „Мобилност” навлиза в нов етап и ще трябва да се адаптираме към новите реалности”, коментира евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков пред Нова телевизия.
В четвъртък транспортната комисия в Европейския парламент отхвърли предложението пакетът „Мобилност“ да бъде изтеглен от Европейската комисия. Заседанието на комисията продължи по-малко от десет минути.
„Мисля, че все още имаме полезни ходове. Все пак предстоят преговори, в които може да се постигнат полезни за България и за българските превозвачи позиции. Това не е изключено. Разбира се, ще бъде трудно, но и досега, в тези три години, не ни е било лесно”, каза още Андрей Новаков.
„Това, което аз откровено не харесвам в това гласуване беше, че се включиха всички британци. Считам това за несправедливо, тъй като след няколко седмици те напускат парламента, а в момента оказват решаващо влияние върху това какво решение ще се вземе”, смята Новаков.
По думите му е имало споразумения от края на миналата година, според които те е трябвало да се въздържат от гласуване по важните вотове и да не заемат позиции. „Оказа се обаче, че в този случай това споразумение не важи”, коментира Андрей Новаков.
„Още утре ще се срещнем с част от българските превозвачи. Готвим стратегия, в която да видим с кои от нашите искания могат да се направят някакви компромиси, така че да можем да прокараме ключовите ни искания”, каза още той.
Андрей Новаков
Още от Свят
Румъния избира президент
Кандидатите за президентския пост са 13
Британският министър Пат Макфадън: Русия е агресивна и безразсъдна в киберпространството
Кремъл е дал на „неофициални хактивисти“ картбланш за безнаказаност
Конференцията по климата: ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни
Споразумението от Баку увеличава сумата, която развитите страни трябва да предоставят - сега тя е не по-малко от 300 милиарда долара годишно до 2035 г.