"През летния период тежките катастрофи се увеличават заради по интензивното движение. Преди време имаше рязко намаляване на катастрофите, защото беше намалено вниманието по темата, отмениха камерите, разви се едва ли не тезата, че катаджиите "досаждат", коментира бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.
"Проблемът не е в размера на глобите, а в това, че законът за административните наказания, който е от 1969 година дава възможност да се избягват глобите. Процедурата е изключително дълга и тромава и това създава чувството за безнаказаност", заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
"Още преди години казах, че ще имаме скок на загиналите по пътищата", каза Йонко Атанасов от Съюза на инструктурите и добави, че е нужна целенасочена държавна политика по отношение на законодателството.
Според Стратиев, законът е този, който регулира отношенията и трябва да се прилага безусловно и добави, че не е необходимо завишаване на наказанията за нарушения по пътищата.
"Проблемът е в това, че не се прилагат наложените наказания, контролът с технически средства е сравнително незначителен и това създава чувство за безнаказаност", заяви той и добави, че в Швейцария на 200 км. има 50 камери.
Още от България
20 години България в НАТО – поглед към следващите 20
Доклад на Михаил Найденов, експерт по национална сигурност, изнесен на проведената на 26 и 27 ноември в СУ „Климент Охридски“ научна конференция, част от проекта „Създаваме сигурност, засилваме единството, споделяме ценности: 20 години България в НАТО“
Пеевски: Това в парламента е свършило, тези хора не осъзнават дневния ред
В парламента се прави пореден опит да бъде избран председател
Отново Назарян, Кирилов, Киселова и Петров се борят за председателския пост в НС
От БСП по-рано призоваха всички партии да оттеглят кандидатите си и да предложат нови