Ако гръцките фермери отново блокират границата, надявам се цялото българско общество да подкрепи превозвачите. Ще продължаваме да настояваме Брюксел да може да реагира в момента на подобен тип кризи, а не след 3-4 месеца, заяви по БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и благодари за компромиса, който българските превозвачи решиха да направят.
Около 1 час беше вчера срещата, трудно успяхме да убедим превозвачите да не блокират границата, което между другото е изключително справедливо, заяви министърът. Това тяхно желание се провокира от писмо отпреди около 2 седмици от ЕК, което най-общо звучи: „Не ни занимавайте нас с този проблем повече, решете си го това е между България и Гърция”, което на практика не е истина и ще продължаваме да настояваме Брюксел да има механизъм, който да въздейства в момента на подобен тип кризи, каза Московски.
Това, което се реши вчера, въпреки, че се съгласиха на компромис, е една декларация, в която ще се присъединят и други браншове и сектори от българската икономика и ако си позволят още веднъж незаконни действия, който и да е сектор в Гърция, с блокиране на границата, тогава надявам се цялата българска общественост и всички сектори в икономиката да подкрепят превозвачите, каза още той.
Той посочи, че е доволен от ремонта на Централна гара в София, която ще бъде открита днес. Можеше още да се направи в частта от предгаровото пространство, но там беше частна собственост и не можахме да се разберем. Но иначе гарата е наистина много модерно съоръжение, каза транспортният министър. Мисля, че ще успеем в рамките на следващите три години цялото южно направление на железопътните отсечки да бъде модернизирано.
По Северна България можем да работим, след като имаме осигурено финансиране – в момента нямаме, обясни Московски. По думите му, догодина може да бъдат закупени нови влакове. Няма смисъл да инвестираме милиарди в железопътната инфраструктура, ако нямаме модерни влакове, подчерта транспортният министър. Той посочи, че след модернизацията на жп състава от София до Черноморието ни ще се пътува за 3-4 часа.
Той коментира и уволнението на шефа на гражданската въздухоплавателна администрация Минчо Цветков, като подчерта, че то не е свързано с незаконосъобразни практики. Министърът бе категоричен, че пилотите ни имат нужната квалификация. Концесията на летище София ще доведе до правилно управление на аерогарата. Не искам да говоря предварително, но съм сигурен, че финансовите параметри са такива, че такава сделка в България не е имало. Еднократното концесионно възнаграждение ще се използва за плащане на дълговете на БДЖ, уточни транспортният министър.
Той каза още, че според него най-правилно ще бъде да се създаде единен орган за контрол на пътя, който да има професионално обучени и добре мотивирани финансово служители. За мен това е най-работещото и най-силното решение. И всички в ДАИ да уволнят, с 480 лв. заплата няма сила, която да спре този корупционен натиск. 2/3 от това, което проверяват КАТ и ДАИ, се дублира, а служителите са недоволни от ниските си възнаграждения, заяви Ивайло Московски.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас