Делото за ремонта на самолетите МиГ-29 срещу Николай Ненчев продължава. Последната експертиза срещу бившия военен министър показва, че договорът с Полша за ремонт на двигатели на изтребителите е по-изгоден, в сравнение с предложението от страна на Русия. Вместо обаче процесът да бъде финализиран миналата седмица, продължава заради нов документ, който прокуратурата е внесла. Този път иска данни за качеството на ремонта.
"Едната експертиза трябваше да изясни моята отговорност относно намалените летателни часове по мое време, а другата трябваше да даде конкретна информация доколко договорът за ремонт на МиГ-29 е бил по-изгоден, отколкото този с Русия. Първата е приета от съда и показва, че летателните часове не само, че не са намалени, но са и увеличени. Според втората сделката за ремонт на самолетите в Русия е щял да струва двойно повече, отколкото тази с Полша“, обясни пред Faktor.bg Ненчев.
„Още миналата седмица трябваше да има финал на делото срещу мен и да се даде възможност за заключителни пледоарии. Прокуратурата обаче внесе нов документ, с който иска да се разследва качеството на ремонта, който е направен в Полша, което е пълно безумие, защото имаме изключително добри гаранционни клаузи. Обвинението продължава да търси под вола теле, но това, което прави, е много опасно. Обвинението вече е на път да предизвика международен скандал. Договорът, който сме сключили, не е със заводите в Полша, а с полската държава и сме получили гаранции от нея", каза още Ненчев.
Припомняме, че в началото на мината година Софийска градска прокуратура внесе обвинителен акт срещу Ненчев за това, че той е отказал да изпълни два договора за ремонт на двигатели на изтребителите МиГ-29, с което не е изпълнил служебните си задължения и не е осигурил авиационната безопасност и летателната годност на изтребителната авиация на Военновъздушните сили. Според обвинението са настъпили значителни вредни последици за Българската армия - спаднал е нальотът на пилоти от ВВС на 33 часа за една година, при установен в НАТО стандарт от 180 летателни часа за година или поне минимум 80 летателни часа за година. Това е довело до опасност от допускане на тежки летателни инциденти, поради разтренираност. Според държавното обвинение с действията си Ненчев е накърнил интересите на руската компания РСК - МиГ.

Коментари (0)