24 Ноември, 2024

Политолог: Скандалната новина винаги се продава и повишава интереса към изборите

Политолог: Скандалната новина винаги се продава и повишава интереса към изборите

Много жалко, че в една изборна кампания не доминират идеите, плановете за бъдещето и добрите практики, а доминират именно скандалните новини и скандалните подходи. Това каза за “Хоризонт“ на БНР  професор Тодор Галунов, политолог и преподавател във Великотърновския университет.

Според него, скандалите в политиката, включително и текущите, ще повишат интереса към изборната кампания. В българския политически живот скандалът е новината, която винаги продава и която прави интересна кампанията и допълни: "В този смисъл скандалната новина е по-добра от позитивната новина, тъй като лошата новина продава българския продукт и се е загнездила здраво в българския политически живот и по тази причина именно скандалите мобилизиран наистина избирателите. Това е една реалност в българската политика."

По повод кампанията за местните избори, професор Галунов изрази мнение, че българската политика е изчерпана откъм идеи през последните години и поясни:  "Оказва се, че главната роля на една кампания е не да покаже добрите идеи за града, за общината и за държавата, а да привлече по някакъв начин избирателя и да го накара по някакъв начин да гласува. Това обяснява и ефектните изборни кампании – с песни, с музика, с компромати. Ако внимателно погледнем кампанията и посланията, ще видим, че по-скоро доминират нападките срещу опонента, а не толкова позитивизмът", поясни още политологът и допълни: "Отдавна е назрял моментът българските избори да се превърнат в борба на идеи и не знам докога ще го чакаме този момент, тъй като виждаме едно ниско ниво на българския политически елит."

Българският избирател не отива да гласува за добрите идеи, а за идеи, които са по-скоро тип “анти“, обясни още професор Галунов.

На нас все още ни липсва това, което наричаме "гражданско общество". Отдавна говорим за необходимостта в българския политически живот гражданите да бъдат по-активни не само в самата изборна кампания, а месеци преди нея, когато се подреждат листите и когато се изработват правилата за изборите, посочи още той.

Българският гласоподавател трябва да е активен преди изборите, за да може да бъде доста по-критичен към тези, които издига за съветници, кметове и респективно депутати. Която и партия да се появи, каквото и течение да се появи, то възпроизвежда негативите на всичко добре познато и на старите партии.

Все пак професорът смята, че част от нещата са предизвестени, но не всичко – има един таен вот на избирателя, който може да промени много неща. Ако българския избирател повярва в себе си и гласува за тези, които той иска да види в управлението, да не гласува от страх или от някой друг интерес, то може да промени и подобри някои от нещата, подчерта политологът.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас