Пациентите ще могат да подават жалби, ако не са удовлетворени от медицинските дейности. Това става с приетите на второ четене промени в Закона за здравното осигуряване. Точният текст на промените е, че задължително осигурените лица имат право да подават жалби пред директора на съответната РЗОК, когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказаната медицинска помощ.
Жалбата се подава, като се посочват най-малко едно от следните основания: отчетена, но неизвършена медицинска дейност, качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори, отказан на достъп до медицинска документация, получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание.
Здравният министър д-р Петър Москов обясни, цитиран от "Фокус", че става въпрос за отчетено непроведено лечение, взети неправомерно пари. „Предложението беше това да бъде по електронен път, за да има ясен и бърз път, по който вашата удовлетвореност ще стане достояние на Касата, и в рамките на 30-дневен срок да ви отговорят. Става въпрос за вашата възможност да изразите вашата удовлетвореност. Това е причина Касата да спре в рамките на месец плащането за вашето лечение, да направи проверка и когато се установи нарушение, от това да произтече санкция към съответното лечебно заведение, където са се държали грубо с вас”, аргументира се д-р Петър Москов.


Коментари (0)