За последните три години браншът на автобусните превози е намалял наполовина, има нулеви инвестиции. Това са директни индикации, че нещата не вървят добре. Това коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи пред БНР.
60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години – възраст, по-висока от тази в африканските държави, алармира още Константинов. Сивият сектор е основният проблем в бранша, посочи още експертът. По думите му чашата преля със споделените пътувания, които са само част от проблемите. Според него споделените пътувания се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен, не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР, а в същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите.
През седмицата автобусите пътуват полупразни, разказа Константинов. По думите му един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация. Всякакъв начин, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив, обясни Ивайло Константинов, запитан за варианти за изчисляване на тол таксите, срещу които превозвачите протестират: "Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе".
Очаква се днес около 12 часа да започне протестното шествие на автобусните превозвачи в София, а в него да участват около 200 автобуса. Те ще се съберат на Горублянското ханче, откъдето с бавна скорост ще преминат през централни столични булеварди - Цариградско шосе - бул. Руски паметник - Цар Освободител - Дондуков - Мария Луиза - Лъвов мост, за да стигнат до крайната си точка - Централна автогара София. Протестът ще бъде под наслов: "Не на сивата икономика".
Още от България
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"
Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това
ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство