27 Ноември, 2024

Тодор Тагарев: Нямаме визия за преход към нов боен самолет

Тодор Тагарев: Нямаме визия за преход към нов боен самолет

Тодор Тагарев

Бившият министър разкритикува поведението на МО

"Определено има проблем с ремонта на самолетите Су-25, но  по-важното е, че няма план как ще бъде направен преходът към нова бойна машина",  каза пред БНР проф.  Тодор Тагарев – бивш министър на отбраната. 

"Най-големия проблем, за да го видим, трябва може би малко  да се отдалечим. Ние вече сме 15-та година в НАТО, България все още няма съвместим  с нашите съюзници самолет и няма ясна визия как да извърши прехода от старото  съоръжение към този нов перспективен боен самолет. Процедурата се забавя и при  това положение се правят ходове, които изглеждат доста странни от страна на  този екип на Министерство на отбраната. Първоначално беше променено решението  за поддържането на самолетите МиГ-29, докато се въвежда новия тип боен самолет.  В предния цикъл на планиране се предвиждаше след придобиването на осем самолета,  другите да бъдат извадени от въоръжение. В сегашния вариант на проекта се предвижда  всички налични самолети да бъдат поддържани до 2030 година и чак тогава да почне  изваждането. По аналогичен начин стои проблема със Су-25. И Тук това, което  липсва най-много, това е идеята за прехода, ние нямаме ясно планиране, ясна  пътна карта, ако искате, как ще вървим към този нов боен самолет. И така ние влизаме  сами в един доста омагьосан кръг, от който много трудно можем да излезем  впоследствие. Според мен категорично не е необходимо да бъдат ремонтирани  всички 14 самолета."

Тагарев смята, че български завод няма как сам да ремонтира  самолетите, но и не трябва да бъде изключван от поръчката: "Твърди се , че АВИОНАМС, е извършвал ремонти на Су-25.  Тогава е имал документация, Определено с документацията отпреди 15 години в момента  не може да се прави ремонт, тъй като са възникнали нови обстоятелства, нова  информация, която трябва да бъде отчетена и тя трябва да бъде предоставена на  завода от този, който разполага с информацията. Това е завод производител. Дори  и да сме правили ремонт, това не означава, че в момента АВИОНАМС може да  направи ремонт на тези самолети самостоятелно. Но от друга страна неразбираемо  е заобикалянето на съществуването на този завод, който на всичкото отгоре е и  държавна собственост.  И трябва по  някакъв начин да му бъде осигурена работа."
Сподели:
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина

МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина

„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."

Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство

Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство

В седемдневен срок магистратите, които наблюдават такива преписки и дела, трябва да изготвят доклади за хода на проверките и разследванията, които да представят на своите административни ръководители.

Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията

Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията

"Решението е автономно мое"