Български историци, учредили Инициативен комитет за преглед на историята, са притеснени от съдържанието на учебниците по този предмет. „Кой казва на какво трябва да бъдат научени нашите деца?", попитаха те на пресконференция в БТА.
Според тях внушенията и посланията в написаните няколко различни учебници по
история са смущаващи. По думите им възпитанието, което децата получават чрез
тях, е доста обезпокоително. Те смятат, че чиновници от Министерство на
образованието и науката (МОН) тайно и подмолно подменят ценности.
„Децата се питат: историята наука ли е?", изтъкна акад. Георги Марков. Той
е съгласен с мотивите на образователното министерство за обучаване на подрастващите
в дух на толерантност, но е категоричен, че не бива да се посяга върху
националните герои.
Проблемите с учебниците по история коментира и директорът на Националния
исторически музей проф. Божидар Димитров. Той обяви, че ще настоява да има само
един вариант на учебника по този предмет, а не няколко, написани от различни
колективи. По думите му съдържанието на единствения учебник трябва да бъде
определено и сътворено от сериозни специалисти.
Инициативният комитет е подготвил и специално писмо, което днес ще бъде
депозирано в МОН. В него се настоява за бързи мерки от страна на служебният
министър на образованието и науката Румяна Коларова. Същото писмо ще получат още
президентът Росен Плевнелиев и служебният премиер Георги Блознашки.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас