Точно както САЩ продължават да развиват най-новите си самолети от пето поколение - F-35 Lightning II, Русия непрекъснато работи за своя версия на самолет от следващо поколение, пише Джеръми Бендър в публикация за businessinsider.com.
За съжаление руският PAK FA, познат още като T-50, има технологични проблеми, които подлагат на съмнение доколко той ще представлява наистина изтребител от пето поколение.
Изнесеното в докладите на Сингапур Airshow 2016 и IHS Jane е, че "руската индустрия постоянно се е позовавала на Sukhoi T-50 / PAK FA като самолет от пето поколение, но при внимателното вникване в програмата става ясно, че това е „само едно наименование“.
Това се дължи главно на липсата на еволюционна технология на борда на самолета в сравнение с предишните джетове, които Русия и САЩ са проектирали. Всъщност двигателите на PAK FA са същите като тези на борда на Су-35 - руското 4 ++ поколение (свързващо поколение между самолети от четвърто и пето поколение). Освен това, PAK FA и Су-35 споделят много общи бордови системи.
И дори когато системите на PAK FA са различни от тези на Су-35, спецификациите на самолета все още
не отговарят на истинските стандарти за пето поколение изтребител
RealClearDefense, позовавайки се на информации от индийски медии, добре запознати с вариант PAK FA, който се конструира в Индия, отбелязва , че самолетът има множество технологични проблеми. Сред тези проблеми са "експлоатационни качества на двигателя на самолета, надеждността на радара AESA и лошия стелт инженеринг".
Въпросът за стелта е един от най-големите фактори, влияещи върху надеждността на ПАК ФА. През 2010 г. и 2011 г. две оценки на лица, запознати с програмата, изчисляват, че радарният разрез на самолета ще бъде от 0.3 до 0.5 квадратни метра, отбелязва RealClearDefense.
За сравнение, военновъздушните сили на САЩ намекнаха, че напречното сечение на радара на F-22 е едва 0,0001 квадратни метра. RCS на F-35 е по-голям, но въпреки това по-малък в сравнение с този на PAK FA, тъй като неговото RCS е приблизително 0,001 квадратни метра.
Важно е обаче да се има предвид, че действителните числа на RCS са класифицирани. Нито Русия, нито Съединените щати са постигнали действителните RCS на своите самолети. Независимо от това, ако оценките са относително коректни, PAK FA е значително по-малко надежден в сравнение с неговия американски еквивалент.
Понастоящем Русия планира да закупи 12 PAK FA, значително по-малко от първоначална поръчка от 52, поради техническите проблеми със самолета, нарастващите разходи и проблеми, пред които е изправена руската икономика.
Превод: Faktor.bg
Още от Свят
Румънски граничен полицай е намерен прострелян в главата; трябвало да охранява избирателна секция
Румънски граничен полицай е намерен прострелян в главата; трябвало да охранява избирателна секция
Полша се затваря за чужденци, включително за трудови мигранти
Правилата за издаване на студентски визи също са затегнати
Иран обяви, че ще проведе ядрени преговори с Франция, Германия и Великобритания
„Ще бъдат обсъдени редица регионални и международни въпроси и теми, включително проблемите на Палестина и Ливан"