Максим Караджов, Дневник
Драстично свиване е въведено в градския транспорт на София, сигнализира общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София". От 15 септември е намален броят на автобусите по линии 83, 94, 111, 120 и 280, както и тролеите по линии 1, 2, 6 и 9. При трамваите се съкращават по пет мотриси в най-натоварените линии 20 и 22, като времето за чакане се увеличава с над една четвърт. Заключенията на гражданската организация са установени на база сравнение на разписанието, въведено сега с действалото през миналата есен.
"Сравнихме въведеното сега зимно разписание на линиите с това, което е действало от септември миналата година и изводът е, че интервалите са увеличени като са орязани над 40 превозни средства", обясни Бонев за "Дневник". Зимното разписание се въвежда всяка година от 15 септември до 31 май и е с по-къси интервали между превозните средства за разлика от лятното разписание.
"Орязването сега е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Г-жа Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София", предупреди Бонев.
Общината: Оптимизацията засяга само 20% от линиите
От Столичната община обясниха за "Дневник", че "въведената оптимизация в разписанието засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. "зимни разписания". Промените не засягат движението на линиите на метрото. Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии интервалът е увеличен с 3 минути - на трамвай №20 и автобус №88".
Причината за тези промени е в ограничителните КОВИД-мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби, обясняват от общината.
Бонев: Общественият транспорт на София е пред фалит
Столичният градски транспорт и Центърът за градска мобилност (ЦГМ) са пред фалит със задължения и загуби от около 100 млн. лв., натрупани само за тази година, според "Спаси София". Тези загуби не могат да се оправдаят само с Ковид-кризата, а с "многогодишното катастрофално управление на транспорта в града". Като пример се посочва тикет системата, за която ЦГМ плати над 90 млн. лв., но тя още не работи изцяло. Столичани все още нямат възможността да се прекачват с един билет на различни превозни средства за определен период от време или разстояние, а са принудени да дупчат при всяко качване.
Анализ на данни за натовареността на линиите наложил промените
От Столична община обясниха, че въведената оптимизация в градския транспорт е следствие на анализ на статистическите данни, събрани от новата аналитична система, която отчита натоварванията на линиите. Заради намаления брой на пътниците с промените се цели да няма полупразни или слабо натоварени курсове. Част от оптимизацията на разписанията е следствие на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет автобусни линии - 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от тях - №59 и 204, в обедните часове интервалите на движение даже вече били намалени, заради по-голяма натовареност, твърдят от общината.
Постоянният мониторинг на данните от аналитичната система, която получава информация от видеонаблюдението в градския транспорт, ще дава повод за корекции в графика на някои линии. На тази база предстои въвеждането на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия 111. "Те са осигурени от оптимизацията на линии 102 и 83", обясниха от Столичната община.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца