8 Юни, 2026

Учени развенчаха най-големия мит за затлъстяването

Учени развенчаха най-големия мит за затлъстяването

В 80% от случаите това се дължи на нездравословно хранене

На затлъстяването в най-голяма степен влияе начинът на живот и особено на нездравословно хранене, а не генетичната предразположеност. Това доказаха учени, чието изследване е публикувано в списание JAMA Cardiology.

Изследователи от университета в Мичиган и изследователския център към болницата в Масачузетс са анализирали данните на 2,5 хиляди американци, които са участвали в изследвания за причините за възникване на сърдечно-съдови заболявания в продължение на 25 г. Учените са следили промяната на индекса на масата на телата и са използвали математически модели, позволяващи оценка на риска от развитие на затлъстяване за всеки един от участниците на основата на ДНК.

Резултатите доказали, че факторът на заобикалящата среда определя 80 % от риска за появата на затлъстяване, докато на генетиката се дължат едва 13,6 % от случаите, съобщава БГНЕС. Според учените, изключенията са при хора с редки наследствени заболявания.
Сподели:
Борис Бонев: 6 квартала на София да бъдат напълно барикадирани,  МВР да проверява всеки със скъп автомобил

Борис Бонев: 6 квартала на София да бъдат напълно барикадирани, МВР да проверява всеки със скъп автомобил

"Всички тези хора от гонките са известни. Те карат скъпи коли, много често са сътрудници или информатори на полицията, занимават се с престъпления, с наркотици", каза той

Трима души са загиналите при катастрофата на „Челопешко шосе", други трима са с опасност за живота

Трима души са загиналите при катастрофата на „Челопешко шосе", други трима са с опасност за живота

Прокурор Кънев посочи, че в автобуса е имало и малки деца, които се връщат от училище и ако не са били пожарникарите, „днес щяхме да говорим само за жертви".

Важна информация за участниците във възпоменанието на концлагера "Белене"

Важна информация за участниците във възпоменанието на концлагера "Белене"

Участието в събитието е свободно и напълно безплатно, като за него не се заплащат никакви такси или услуги на гидове

Коментари (0)