Ситуацията в Хитрино е много сложна. Причините за тази трагедия трябва да бъдат изследвани много внимателно. Това каза в интервю за БНТ бившият следовател Георги Илиев.
Той обаче очерта основните от тях. На първо място тази жп линия е строена много отдавна, никой не знае кога е извършен ремонт, кога е правен капитален ремонт и пр. Също така – не знаем точно къде се е случило произшествието. В тази връзка е добре да се проследи пътя на композицията от началната гара до местопроизшествието. Това ще позволи да се види качеството на ж.п. пъти, на какъв семафор е влязла композицията. След това трябва да се изследват самите цистерни и вагони – как са били натоварени, прецизно да се огледат буферите на цистерните, тъй като има разкъсвания между цистерните, дали добре са били поставени върху вагоните и дали всички са били напълнени. Не знаме дали композицията е трябвало транзит да премине, или е трябвало да изчака да премине друг влак. Всичко това в съвкупност трябва да бъде изследване.
Според Илиев още от пръв поглед се вижда, че цистерните са разхвърлени като кибритени клечки, а това говори, че скоростта е била по-висока от допустимата. Но това трябва да се установи по надлежния ред.
Той обаче е категоричен, че самите цистерни при дерайлирането остават следи на самата ж.п. линия и се знае точно къде първите колела са стъпили на баластрата на съответния коловоз. И само при много висока скорост може само да се причини това дерайлиране. Още повече, ако композицията е трябвало да мине в друг коловоз – това означава, че скоростта е трябвало да бъде намалена много преди да наближи селото и да влезе бавно и спокойно на определения й коловоз.
На въпрос каква е неговата версия за тежкия пътен инцидент, бившият следовател отговори, че поне 15 версии може да изброи. Но според него проблемът е преди всичко в контролът, който у нас е занижен.
Мисля, че трябва да бъде направена отделна агенция, която да извършва качествен и навременен контрол – повсеместен и ежедневен, а не събитиен. Само тогава може да сме спокойни, че такива тежки произшествия няма да се допускат, посочи Илиев.
Още от Улицата
Живков побъркал Държавна сигурност с разнопосочни нареждания за преименуването на българомохамеданите
Документът от 28 май 1965 г. и е на ДС подробно са описани различните нормативи разпоредби, които тогавашното правителство под ръководството на премиера Тодор Живков е дало в началото на същата година за извършване на подмяната на паспортите на тези хора
Етнографският музей школува децата как да си оплетат мартеници
Детската работилница е под мотото "На́ на тебе мартеница, дай на мене здраве“, тя е на всеки кръгъл час
500 кг боклук изхвърля средно българинът за година
Пластмасата е най-големият „донор“ за боклук, добрата новина е, че има намаление с 4.41% на пластмасовите опаковки в кофите за смет през 2023 година