18 Декември, 2025

Общински съветници с провокация - искат закриването на нощния градски транспорт в София

Общински съветници с провокация - искат закриването на нощния градски транспорт в София

снимка: БГНЕС

"Спаси София" се противопостави на предложението на Ваня Григорова и Карлос Контрера, съзирайки в този ход " като злонамереност към софиянци или лобиране за таксиметровите шофьори"

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната, Демократична България и Спаси София“ са категорично против закриването на нощния транспорт в столицата. Това стана ясно по време на пресконференцията за журналисти и съобщение на СОС, изпратено до медиите.

Предложението е внесено в градския парламент – съветниците Карлос Контрера от ВМРО и Ваня Григорова от групата на БСП. Според колегите им "Спаси София" този ход може да бъде тълкуван или като "злонамерена атака на гърба на софиянци или за открит лобизъм в полза на таксиметровите компании".

„За първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти. Искането за спиране на нощния обществен транспорт е злонамерена атака на гърба на софиянци или открит лобизъм в полза на таксиметровите компании. И в двата варианта това не е в интерес на хората, тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за такси, вместо по 2 лева за автобус",  заяви на пресконференция председателят на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

Общинският съветник Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. „Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.

„Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хората, които работят на смени.“, поясни съветникът Димитър Петров.

Според съветниците от ПП-ДБ-СС е неразбираемо поведението на Ваня Григорова, чиято кампания за кметския стол беше изградена върху обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората. „Виждаме точно обратното, тъй като с това си действие ще принуди хиляди граждани да плащат за такситата, вместо да пътуват удобно и сигурно с градските автобуси.“ – казаха те.

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов заяви, че нощният градски транспорт не може да се пуска и спира периодично и предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен на ЦГМ, а не с лека ръка да бъде премахвана услугата. „Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичния автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях.“, допълни ресорният зам.-кмет.

 

Сподели:

Коментари (0)

Зрелищен мач с кауза в Димитровград - събират средства за лечение на учителка

Зрелищен мач с кауза в Димитровград - събират средства за лечение на учителка

Всички средства от събитието ще бъдат дарени за лечението на Пламена Любенова, която е учител в ОУ "Пенчо Славейков"

Ни вест, ни кост от Ники една година след като изчезна от село Конаре

Ни вест, ни кост от Ники една година след като изчезна от село Конаре

Издирването на момчето със синдром на Даун продължава по оперативни методи

Алфа Рисърч: За българите 2025 г. е по-успешна за семействата им, отколкото за България и света

Алфа Рисърч: За българите 2025 г. е по-успешна за семействата им, отколкото за България и света

Най-успешна е изминаващата година за хората в активна възраст, както и за висшистите и жителите на столицата. По-неудовлетворени са възрастните и жителите на селата.