23 Декември, 2025

Общински съветници с провокация - искат закриването на нощния градски транспорт в София

Общински съветници с провокация - искат закриването на нощния градски транспорт в София

снимка: БГНЕС

"Спаси София" се противопостави на предложението на Ваня Григорова и Карлос Контрера, съзирайки в този ход " като злонамереност към софиянци или лобиране за таксиметровите шофьори"

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната, Демократична България и Спаси София“ са категорично против закриването на нощния транспорт в столицата. Това стана ясно по време на пресконференцията за журналисти и съобщение на СОС, изпратено до медиите.

Предложението е внесено в градския парламент – съветниците Карлос Контрера от ВМРО и Ваня Григорова от групата на БСП. Според колегите им "Спаси София" този ход може да бъде тълкуван или като "злонамерена атака на гърба на софиянци или за открит лобизъм в полза на таксиметровите компании".

„За първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти. Искането за спиране на нощния обществен транспорт е злонамерена атака на гърба на софиянци или открит лобизъм в полза на таксиметровите компании. И в двата варианта това не е в интерес на хората, тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за такси, вместо по 2 лева за автобус",  заяви на пресконференция председателят на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

Общинският съветник Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. „Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.

„Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хората, които работят на смени.“, поясни съветникът Димитър Петров.

Според съветниците от ПП-ДБ-СС е неразбираемо поведението на Ваня Григорова, чиято кампания за кметския стол беше изградена върху обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората. „Виждаме точно обратното, тъй като с това си действие ще принуди хиляди граждани да плащат за такситата, вместо да пътуват удобно и сигурно с градските автобуси.“ – казаха те.

Зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов заяви, че нощният градски транспорт не може да се пуска и спира периодично и предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен на ЦГМ, а не с лека ръка да бъде премахвана услугата. „Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичния автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях.“, допълни ресорният зам.-кмет.

 

Сподели:

Коментари (0)

Тежък пътен инцидент затвори движението през Владая

Тежък пътен инцидент затвори движението през Владая

Жена е в опасност за живота, има и други пострадали

Николай Нанков: Приветствам държавните ВиК оператори, че не вдигат цената на водата

Николай Нанков: Приветствам държавните ВиК оператори, че не вдигат цената на водата

Той смята, че е необходим плавен преход към еврото, но и е недопустимо да поскъпва водата в региони, страдащи трайно от безводие

Втори неуспешен опит за отстраняването на Благомир Коцев като кмет на Варна

Втори неуспешен опит за отстраняването на Благомир Коцев като кмет на Варна

Първото заседание на ОИК-Варна се състоя на 23 ноември, което също се провали заради блокада от страна на ГЕРБ