Американските федерални следователи по безопасността са намерили „черните кутии“ от разбилия се товарен самолет на компанията UPS в Луисвил, щата Кентъки, съобщиха властите в сряда.
Катастрофата, станала при излитане от летището, доведе до смъртта на най-малко 12 души.
Тод Инман, член на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), потвърди, че около лявото крило на самолета е избухнал огромен стълб от пламъци и че един от трите двигателя се е откъснал от това крило, докато широкофюзелажният MD-11 товарен самолет се е ускорявал по пистата.
34-годишният самолет е трябвало да лети за Хонолулу с трима души екипаж на борда. Той се е разбил малко след преминаване на оградата в края на пистата във вторник вечерта (4 ноември), като е ударил няколко постройки извън територията на летището, уточни Инман.
След удара машината се е взривила в огнено кълбо, което е предизвикало серия от пожари и е разпръснало отломки на около 800 метра през индустриалната зона, включително върху петролопреработвателно съоръжение, което също е пламнало и експлодирало.
Катастрофата и последвалите пожари наложиха затваряне на летището през нощта и спиране на дейността на глобалния логистичен център на UPS – Worldport, което доведе до забавяне на международните доставки.
Инман съобщи по време на първия брифинг на NTSB след инцидента, че записвачът на полетните данни и гласовият рекордер от пилотската кабина са издържали на удара и високите температури и изглеждат в добро състояние.
„Имаме увереност, че след като устройствата бъдат доставени в нашата лаборатория във Вашингтон, ще можем да извлечем надеждни данни. Това ще бъде още един важен елемент, който ще ни помогне да разберем какво точно се е случило.“ - поясни Инман.
NTSB обикновено публикува предварителен доклад в рамките на 30 дни след сериозни самолетни катастрофи, но пълното разследване и установяването на вероятната причина може да отнеме между 12 и 24 месеца, преди да бъдат направени окончателни препоръки за предотвратяване на подобни инциденти. /БГНЕС


Коментари (0)