Само преди седмица специализираната прокуратура тършуваше в столичния КАТ. Както винаги там нещата се замазват и не стана ясно, какво търси държавното обвинение. През последната година МВР предприе две проверки в КАТ за нарушения и злоупотреби с власт. Пътни полицаи твърдят, че микро климатът в службата е изключително тежък, а проблемите продължават да се трупат. Fakto.bg получи по пощата материал от столичните пътни полицаи, които повдигат завесата за политически слугинаж и явно прикриване на нарушения. Те обясняват, че се страхуват да разкрият имената си, защото ще бъдат подложени на политическо преследване. Ето писмото им:
До свободните и независими медии в България
Не сме се обаждали отдавна поради активните процеси на кипене в обществото, а и поради случващото се в КАТ-СДВР „Кервана си върви, кучетата си лаят“. От един път кервана спря за проверка от отдел „Вътрешна сигурност“ - МВР и в пространството се разнесе онази позната миризма на скапано, за която писахме преди няколко месеца. Решихме все пак да Ви уведомим за развитието на случая „Богдан Милчев и сие“, защото така бяхме обещали.
Но да започнем от началото, от там, от където беше назначена онази проверка с онази многобройна комисия от капацитети от СДВР, които вместо да разчепкат в детайли изнесените в сигнала факти, се ограничиха до проверка на нивото на микро климата в службата. Както казва народът: „Де го чукаш, де се пука"! Разпитани бяха две дузини полицаи, които забележете бяха предварително определени да изкажат мнение. След това беше обяснено, че сведенията са анонимни, ама нали се сещате, дадени са от Иванчо, Стоянчо и Аврамчо. И така в своя справка комисията установи, че микро климатът не е много нарушен, сякаш можеше да е и повече! Представяте ли си цялата тази комисия от началници, кадровици и други разни специалисти, назначени в спешен порядък да изяснят нещо, което установява се и те не са знаели какво! Един цял месец високо квалифицирани, а също така и високо платени държавни чиновници / 12 души по 1500 лв. заплата е равно на 18 000 лв. пара от джоба на данъкоплатеца/ се мотаха из коридорите на КАТ за да питат какъв е микро климатът Как какъв бе, когато в рамките на една година от КАТ напуснаха десетки обучени и квалифицирани служители от автоконтрольора до началника на сектора !
След като приключи тази режисирана комедийна пародия, от Главна дирекция „Национална полиция“ пристигна нова комисия от осем служители /осем души по 1500 лв. заплата е равно на 12 000 лв./ , които трябваше да проверят как вървят нещата по линия на организацията на работата. Отново един месец мотане и шушкане, при условие че беше разпоредено „Не се задълбочавайте...“ и като резултат: О! Алелуя, в КАТ всичко е под контрол, нарушения не са „констатирани“ и наказани няма да има. Е как да не са констатирани? В справката е изнесено, че ръководството на КАТ-София в качеството си на административнонаказващ орган е НЕГРАМОТНО !!! Констатирани са фрапиращи несъответсвия между допуснати нарушения и наложени наказания. На нашите хора сме налагали минимални глоби и съответно не сме им отнемали контролни точки. Това според нас е корупционно поведение, а ако някой каже че не е, то значи ръководството е неграмотно. Няма да спорим Съгласяваме се с второто, защото, началникът на КАТ Богдан Милчев е борец срещу корупцията.
Комисията установила, че ръководството на КАТ-София, в качеството си на административнонаказващ орган е безгрешно, защото за него не съществували основателни възражения, подадени от неправилно санкционирани водачи. Това показва, че ръководството на КАТ-София се е взело достатъчно на сериозно и за него мнението на гражданите не означава нищо! Ние отново бихме казали, че това се дължи на горния извод. Съгласяваме се и с това – то е от неграмотност! Установени били и фрапиращи разлики между съставени и отчетени актове и фишове. Разминавали се с някакви си 100 000 бройки ама нейсе, то това да е проблема.
Наистина то само това да е проблема ама не е. „Неконстатирани“ нарушения има още много. На прима виста можем да посочим едно от тях. За рекламирания по медиите „Холандски модел“ на широкообхватния пътен контрол. За това мероприятие няма изработен нито един план-разстановка на силите, което е задължително, съгласно „Инструкцията за ППД“ /Даже и холаднците го правят/. Полицейски служители се снемат от изпълнение на ежедневните си задължения за провеждане на спец мероприятие без писмен документ. Ще кажете: Голям праз! Голем, ама, ако недай боже нещо се случи и някой от тези полицаи пострада при някакви обстоятелства, тогава кого ще дърпа прокуратурата? Как кого, дребните риби дето са били ръководители на мероприятието. Да ама пък видно от извършената проверка това не е нарушение.
Сигурно не е нарушение и гимнастиката която се прави в сектор „Регистрация на МПС“. Там в рамките на няколко месеца са регистрирани над 30 броя товарни автомобили „МАН“. Случаят е следния: Автомобилите се внасят в България в стандартния си вид. Желанието е те да бъдат регистрирани като „специален“ /сметосъбирач/, но за целта е необходимо да бъде удължена рамата, т.е. да бъде променена конструкцията на автомобила. Това по закон става с протокол от „Технотест“ или друга оторизирана фирма, но с подпис и печат от полицейските инспектори Вътю Христов и Златко Златанов от КАТ София вероятно срещу определена сума на автомобил, промяната в конструкцията е узаконена. Паричките им са необходими за да си построят „селските“ къщи край Нови хан. Изключвайки сатирата и иронията ще е много полезно да се извърши задълбочена проверка по посоченото по-горе. Така преписката на отдел „Вътрешна сигурност“- МВР ще стане по обемна и пъстра. Трябва само желание.
Сигурни сме, че има и други кусури по планиране на дейността ама то това е вече издребняване. Ама ние отново тръгнахме в друга посока. Да се върнем към предишните сигнали и несвършената от комисиите работа.
Не беше даден отговор на следните въпроси:
1. Има ли прикрито тежко ПТП на бул. „Цариградско шосе“ с участието на софийски прокурор;
2. Има ли пресъставяне на документи по възникнали тежки ПТП в София, с цел „обръщане“ на вината;
3. Участвал ли е футболистът Николай Михайлов в катастрофата на 18 май, възникнала на бул.„Цариградско шосе“ и ако да, в качеството си на какъв и има ли участие ръководството на КАТ в пародията по „покриването на вратаря“?
4. Какво разследване се направи по случая предхождащ тежката катастрофа при която пострада автоконтрольор Николай Илиев. Преди да напусне района на КАТ, Николай е участвал в пиянски запой с други служители в работните помещения на КАТ. Констатирани ли са нарушения на служебната дисциплина по този случай?;
5. Има ли формална статистика при бомбастичните доклади за наказани 5 000 пешеходеца за три месеца? Още сега можем да кажем: Сигурно не! Видно от поместеното на 19.12.2012 г. изявление на Богдан Милчев в информационна агенция „Фокус“: „ ...Над 1000 пешеходци са глобени, по 100 - 120 пешеходци на ден глобяваме за неправилно пресичане...“;
6. Какъв анализ е направен във връзка с приложения масов тормоз на софиянци при прилагане на почина „Зелена вълна“ от „Младост“ и „Люлин“;
7. Какво отношение се взе по дебилните изказвания на Иво Кирилов по средствата за масова информация?;
8. Защо не беше разследван случаят с наказаните служители за ПТП възникнало в района на Суходол, с участието на онзи прокурор?;
9. Установени ли са нередности /фалшификации/ при изготвянето на списъците за изплащане на положения извънреден труд от служителите от отдела?;
10. Защо не беше направена проверка в масивите на група АНД, относно прекратените производства по възраженията на „некои наши хора“? Законосъобразни ли са действията на административно наказващия орган в тези случаи?;
11. Защо не бе извършена проверка по изнесените данни за миналото на Богдан Милчев, относно:
- бил ли е защитен свидетел в процеса срещу полк. Илия Илиев?;
- злоупотребявал ли е при изготвянето на договорите за охрана на футболните мачове?;
- изготвял ли е „антикорупционни доноси“ срещу свои колеги?;
- притежава ли защитена магистърска степен и истинска ли е дипломата му за висше образование?;
- фигурира ли името на Богдан Милчев в масивите на шенгенската информационна система?
- опорочен ли е конкурсът за израстване в длъжност „Началник на отдел „Пътна полиция“?;
- изяснен ли е въпросът за пътуването в Италия, начина на неговото спонсориране и изразходването на средствата?;
След като за извършването на тези ялови формални проверки бяха похарчени във вид на чиновнически заплати малко над 30 000 лева, без ние данъкоплатците да сме давали своето съгласие, отново поставяме за изясняване пред ръководството на МВР, респ. СДВР повдигнатите въпроси и работейки по тях, компетентните служители нека разгледат и още няколко нови въпроса, а именно:
1. Защо не е отнето свидетелството за управление на МПС на г-н Петър Корумбашев, който за допуснато нарушение на режима на скоростта е наказан с „Лишаване от право да управлява МПС“ за срок от един месец.
2. Защо на министър Вежди Рашидов е връчен т.нар. „златен талон“ при условие, че към момента на връчването му, срещу лицето има издадени електронни фишове за превишена скорост? Практиката показва, че при подобни ситуации "редовите" граждани не получават "златен талон".
3. Защо се прикрива преписка рег.№ 2638/2011г. по описа на група АНД, отнасяща се за участието на водача Жельо Митев Желев в ПТП възникнало в гр. София на ул. „Ж. Кюри“произшествие, при което той не е изпълнил задълженията си произтичащи от ЗДвП.
И последно, то е малко комично, ама изяснен ли случая, кога и при какви обстоятелства Богдан Милчев е счупил стъклото на служебния си автомобил ? Не за друго, защото ние знаем кога, как и в чие присъствие се е случило, ама не знаем ръководството знае ли ?
Смеем да твърдим, че ако проверките на онези помпозни служители бяха извършени достатъчно задълбочено и професионално, така както те умеят да проверяват другите поделения на МВР, специализираните операции на прокуратурата и „Вътрешна сигурност“ в КАТ можеше и да не случат.
То всъщност нищо нямаше да се случи, ако МВР не беше политизирано от сегашното политическо ръководство. Но каквото е ръководството такова е положението под него, с преобладаваща тенденция към по брутално изпростяване. Характерно за тази тенденция е бомбастичното изказване на Милчев на 19.02.2013г по „Тази сутрин“ на БТВ: „...Глобалният анализ показва, че движейки се с ниска скорост на кръстовището има по – малко коли. Това е логически... а ...изчислено... е ..нали.. това е ...“
Логически изчислено е!!! И ние това казваме ... Идиот!
Сега интересен за наблюдение ще бъде процесът на защита на нашето момче. Как и по какъв начин Цв. Цв. ще го запази на заеманата позиция. Една от версиите ще е следната: Може би Богдан, като борец срещу корупцията е усетил шашмите в регистрацията на МПС, ама щото не е компетентен да извърши сам разследването е повикал на помощ „Вътрешна сигурност“.... и вместо с наказание, излиза от ситуацията като герой!
Още от Петък 13
Мечтата на ДС - да види митрополитите на БПЦ с каскети!
От 1957 г. Политбюро на ЦК на БКП взема решение да се осигури пълно агентурно наблюдение на духовенството, започва мощна антирелигиозна и атеистична пропаганда.
Мълчанието на Даниил е като бесовете на убиеца – факти и документи
Невинната кръв на отец Стефан Камберов иска покаяние – 23 години днешният патриарх мълчи за зловещата нощ на 22 юли
Санкциониран генерал от КГБ, облечен в расо, е влезнал в България с шенгенска виза, издадена от Италия
Мелнишкият епископ Герасим е поискал с нарочно писмо Балашов да стъпи на българска територия, защото лично е поканен от патриарх Даниил