24 Ноември, 2024

Полк. Миленски: Румен Радев е един от главните играчи, които създадоха бъркотията в нашата авиация

Полк. Миленски: Румен Радев е един от главните играчи, които създадоха бъркотията в нашата авиация

полк. Владимир Миленски

Три са факторите да продължават да се ремонтират в Русия бойните ни самолети, казва още военният експерт

С благословията на Бойко Борисов това феодално владение – армията, беше дадено на Каракачанов да го осребрява по най-съветския начин, като поддържаше ремонтите на авиацията в Русия и Беларус. Каракачанов и Величков се опитваха да не прекрачват сакралната сума от 100 000 за тези ремонти, защото тогава те се отпускаха само с решение на Министерски съвет. Това коментира за „оПозиция с Горан Благоев“ във Faktor.bg военният експерт полк. Владимир Миленски. 

Той припомни, че основно те са извършвани в Русия и Беларус, която подставено лице на Русия по отношение на ремонта на авиационна техника – нещо, което е ясно на целия свят, освен на нашите управляващи.

По думите на полк. Миленски тези 100 милиони са подарени на Русия. Така ние помагахме на Путин да трупа потенциал за тази война. Нещо повече – с тези милиони ние намалихме потенциала на нашите военно-въздушни сили, за да има Путин повече мощ да прави тези безчинства на международно ниво, посочи военният експерт. 

Полк. Миленски изтъкна, че главен радетел за поддръжката на тези самолети в Русия винаги са били ВВС и даде своето обяснение на проблема. 

Моите обяснения са плашещи. Първият фактор – пилотите искат да летят, за да получават пилотски надбавки – в медиите се споменава за 2000 лв. на месец. Не ги укорявам за това, защото те са станали пилоти, но са имали нещастие да са част от българските ВВС, управлявани винаги от зависими ръководства. Освен това за нещастие тези самолети са непригодни за работа в една натовска армия. Затова получаваме постоянен натиск от натовските ни съюзници да прекратим поддържането на техника, въоръжение, доктрини и методи на работа, които не вършат работа на НАТО като политико-военна организация. Ние постоянно получаваме подсещания за модернизиране на нашата армия. Но това е една трудна инвестиция, защото изисква много пари, с което спекулират обаче политиците – това е вторият фактор. И третият, най-злият фактор – е  руското влияние, дългата ръка на Москва. Русия има изгода да останем на руски самолети, защото те се нуждаят от поддръжка и ремонти. Освен това тя ще има винаги агент вътре в НАТО. Москва беше акредитирала една група руски авиотехници за година в базата „Граф Игнатиев“, където трябва да бъдат приети новите Ф-16. Когато ти пращат руски авиационен техник, вие знаете ли кой ви пращат…, попита риторично полк. Миленски. 

Той коментира и инцидента със Су-25, който изгоря, но пилотът остана невредим, след като катапултира. 

В авиацията винаги се случват инциденти, защото това е напрегната дейност както за човека, който лети, за хората  на земята и за техниката. Компетентен човек хвърли цялата си експертиза да колективизира отговорността. Но аз бих искал да попитам българските политици и управляващи - на колко часа полети на българските пилоти авиацията ни има загубен самолет и на колко часа на френските пилоти се случва това, обърна се военният експерт. 

Миналата година имахме загубен самолет и загубен пилот – млад човек, за който твърдят с добри пилотски качества. На 9 юни загина майор Терзиев. Командирът на авиобаза „Граф Игнатиев“ получи трибуна в Би Ти Ви. Той надъхваше публиката, говори като един политкомисар. Това беше като надгробно слово, но не каза една дума за собствената си вина и отговорност. А той и досега си е командир, поема вината ката, както онези – „с мезетата“. Това беше коордирано с Радев, за да може да застане като фасада пред него. Защото той вече е над това, той вече е президент и няма нищо общо с авиацията.  Макар че Румен Радев е един от главните играчи, които създадоха бъркотията в нашата авиация. Но тогава генералът ( ген. Николай Русев - бел.ред.) отправи неприкрита заплаха към българското политическо ръководство, цитирам по памет – и нека да не говорят по адрес на авиацията, защото ние ще спрем да мълчим и ще предприемем действия. Странно, че не последва никаква реакция. Ако беше се случило това във Франция – за този генерал нямаше повече да се чуе нищо, защото ще бъде отстранен. А случаят не се раздухва, за да се запази репутацията на армията, коментира полк. Владимир Миленски. 

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас