5 Декември, 2025

Проф. Георги Касчиев: Таксите, които ще печелим от Балкански поток, ще са 6 пъти по-ниски от обявените

Проф. Георги Касчиев: Таксите, които ще печелим от Балкански поток, ще са 6 пъти по-ниски от обявените

След пускането  пускането на продължението на Турски поток към Сърбия – тази година вероятно транзитът няма да надхвърли 2,3 млрд куб.м, колкото е общата консумация на Сърбия и Босна и Херцеговина. Обявеният пълен капацитет е 12,7 млрд куб. м, съответно таксите ще са почти 6 пъти по-ниски от разгласените. Това коментира ядреният и енергиен експерт проф. Георги Касчиев.

Според него тепърва предстои да видим ефекта от санкциите на САЩ върху компаниите в този проект, вкл. Булгаргаз.
Междувременно на 1 януари т.г. започна работа един нов конкурентен проект – терминалът за втечнен газ на остров Кърк в Хърватия. Още в средата на 2020 год. пълният му капацитет (2,5 млрд куб. м годишно) е изцяло резервиран за следващите три години. Изграждането му струва 233,6 млн Евро, от които 101,4 млн Евро грант от ЕК, посочва експертът, намеквайки, че така нареченият Турски поток бе изграден само с пари на българския данъкоплатец.

Сподели:

Коментари (0)

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

Според OFAC, Gracetown е създадена през 2006 г., за да управлява 3 луксозни имота в Ню Йорк и Вашингтон, които Олег Дерипаска е закупил по същото време

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

През второто тримесечие се наблюдава затягане при фирмените, запазване без изменение при жилищните и разхлабване при потребителските кредити

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Поради падащи нефтени приходи и ограничен достъп до международни плащания Кремъл въвежда официални правила за бартерна търговия - разменя зърно и лен за китайски автомобили. Как санкциите блокират плащанията и какво означава това за руската икономика в дългосрочен план?