Последните преговори за митата на Европейския съюз върху китайските електромобили приключиха в Брюксел с „големи различия“, съобщиха от Министерството на търговията на Пекин.
Брюксел реши да наложи нови мащабни мита в размер до 35,3% върху вноса на електрически автомобили, произведени в Китай.
Представители на Пекин и на 27-членния ЕС проведоха в Брюксел осем кръга от преговори по темата през периода от 20 септември до днес.
„Все още има големи различия между двете страни“, се казва в изявление на китайското министерство, в което се добавя, че то е поканило преговарящите от ЕС за по-нататъшни обсъждания в Китай.
В изявлението се казва, че преговарящите „са постигнали значителен напредък в някои области“, но „не са постигнали решение, приемливо и за двете страни“.
„Надяваме се, че ЕС може да се срещне с Китай по средата на пътя, да организира идването на свои представители в Китай възможно най-скоро и да ускори консултациите с конструктивно отношение, така че да се постигне подходящо решение възможно най-скоро“, се казва в изявлението.
Двете страни са основни икономически партньори, но през последните месеци се сблъскаха с щедрите субсидии, които Пекин отпуска за своята индустрия.
Ес посочва, че тази подкрепа подкопава принципа на свободната конкуренция и е помогнала да се намалят цените на китайския износ, подбивайки цените на европейските конкуренти.
Китай отрича това и критикува митата на ЕС, като твърди, че те ще предизвикат търговска война.
По-рано приз този месец Пекин наложи временни мита върху произведеното в ЕС бренди, което разтревожи френските производители.
Брюксел също така разследва китайските субсидии за соларни панели и вятърни турбини.
Председателят на Европейския съвет Шарл Мишел се срещна с китайския премиер Ли Цян в рамките на срещата на върха на страните от Югоизточна Азия в Лаос по-рано тази седмица.
Мишел заяви пред АФП, че след "откровени и открити“ разговори с Ли се надява, че в близките дни или седмици ще може да се постигне споразумение, но предупреди, че постигането му ще бъде трудно.
„Имам впечатлението, че вратата не е затворена, но това е много трудна ситуация, голямо предизвикателство е“, каза той. /БГНЕС
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis