24 Ноември, 2024

Росен Желязков готов да води дело в съда на ЕС заради пакета "Макрон"

Росен Желязков готов да води дело в съда на ЕС заради пакета "Макрон"

Росен Желязков

Това заяви транспортния министър след среща с бранша

Ако съветът на министрите на транспорта приеме предложенията на австрийското председателство, а после и Европарламентът го направи, ще водим дело в Съда на ЕС за пакета “Мобилност 1”, ако са неблагоприятни за българските превозвачи. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след среща с организации от бранша, цитиран от "24 часа".

На нея се е уточнявала българската позиция за съвета на министрите, който ще се проведе на 3 и 4 декември, участвали са и евродепутатите Андрей Новаков и Петър Курумбашев. След нея Желязков заяви, че по време на австрийското председателство предложените текстове са по-рестриктивни от тези на Еврокомисията, търсело се на всяка цена да се постигне мнозинство и тези законодателни промени евентуално да влязат в сила догодина.
Една от червените линии, по които България няма да отстъпи, е изискването, предложено от австрийците, не само водачът, но и камионът да се връща на 4 седмици.

Предложението на ЕК беше за прибиране на водача на 4 седмици и България го е оспорвала на база на свободата на гражданите да се придвижват, както и да почиват, където искат, припомни Желязков.

И ако министърът вижда някаква защита на социалните права при връщането на шофьорите, то какви са социалните права на превозните средства, запита той.

И попита празните курсове, които камионите ще правят, как кореспондират с пестенето на емисии въглероден двуокис.

Евродепутатите Курумбашев и Новаков заявиха, че е най-добре тези промени да бъдат оставени за следващия Европарламент, тъй като предстоят избори и всеки ще се тупа в гърдите какъв герой е. И двамата казаха, че има сериозен натиск от австрийското председателство промените да минат. Новаков заяви, че по тази тема Европарламентът е разединен.

Христо Христов от КРИБ заяви, че неизвестността вече дава отражение, в топ 20 на фирмите превозвачи има намаляване на персонала, големите пък регистрирали фирми в развитите икономики, а за малките, които са 50% от бранша, приемането на австрийските промени би било катастрофално.
Желязков очерта някои от червените линии, които българската страна няма да престъпи. Освен връщането на камионите това са забраната да се почива в кабината, въвеждането на интелигентни тахографи, прилагането на директивата за командироването.

Сподели: