Страната агресор Русия може да е използвала украински военнопленници като жив щит за транспортиране на боеприпаси и оръжия. Това съобщи говорителят на Главното управление на разузнаването към украинското Министерство на отбраната Андрий Юсов пред "Радио Свобода".
Той посочи, че руснаците преди са използвали въздушен транспорт за превозване на украински военнопленници, но не винаги.
Руската страна обаче е предупреждавала Киев за това.
При полета с Ил-76, който се разби на руска територия, не е имало никакви искания и уведомления.
Юсов подчерта, че за сигурността на военнопленниците, съгласно международното право, носи отговорност държавата, която ги държи в плен.
Районът, където е паднал самолетът, както и намиращото се наблизо летище, се използва активно от окупаторите за логистиката на ракетите, с които руснаците обстрелват Украйна, допълни Юсов.
Той отбеляза, че от думите на руската страна (че са прeвозвани 65 военнопленници – б.р.) излиза, че големият военен самолет е бил натоварен едва на една трета от капацитета си и възниква въпросът дали би било целесъобразно използването именно на такъв летателен апарат.
Освен това, близо до въпросния Ил-76 във въздушното пространство е имало и други самолети – Ан-26 и Ан-72. Всички тези обстоятелства се нуждаят от максимално проучване.
"Можем да предположим различни сценарии, включително съзнателна провокация или използване на украински пленници като "жив щит" за транспортиране на боеприпаси и въоръжения", посочи Юсов.
Той обаче подчерта, че няма никакви потвърждения, че в този самолет е имало украински пленници.
Превод Faktor.bg
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis