Наложените от Запада санкции срещу Русия не засягат само икономиката на страната. Те затрудняват всекидневието или поне комфорта на лица, попаднали в обхвата на западния радар, пише "Ди Пресе".
Както сега стана известно, братята Борис и Аркадий Ротенберг са се разделили с частните си самолети. Става въпрос за «Bombardier Global 5000“ (M-BRRB) и “Bombardier Global 300” (M-ARRH), оценявани на 25 и съответно 15 милион долара, съобщава сп. “Форбс”, позовавайки се на източници от бизнес авиацията.
Според изявление на представител на братята Ротенберг швейцарската банка “Credit Suisse”, която е кредитирала покупката, след въвеждането на санкциите е престанала да получава плащания по кредита от бизнесмените Ротенберг и е продала самолетите, което до голяма степен е затруднило дейността им.
В Русия братята Ротенберг не са кой да е. 67-годишният Аркадий на младини е бил партньор на Путин в клуба по джудо в Санкт Петербург. По-късно под закрилата на стопанина на Кремъл става милиардер и е един от новите олигарси на Путин, които са отнели хранилката на олигарсите от времето на Борис Елцин.
Предимно при крупните строителни сделки на държавата и държавни концерни през изминалите 15-20 години Аркадий Ротенберг непрестанно отстранява конкуренти и си спечелва прозвището “Кралят на държавните поръчки”. Чрез фирмата си “Стройгазмонтаж” извършва строителни дейности за газовия концерн “Газпром” при изграждането на газопровода “Северен поток” и на новия газопровод към Китай “Power of Siberia”. Последният голям проект беше 19-километровият мост над Керченския проток, свързващ Русия с полуостров Крим. За целта руското правителство предостави близо 3 милиарда евро.
Братята Ротенберг попаднаха още през 2014 г. в първия списък на САЩ за налагане на санкции срещу приближени на Путин лица.
Ротенберг далеч не са единствените, които са принудени да се лишат от частни самолети.
Когато на 6 април 2018 г. бяха наложени нови санкции, това засегна и други богаташи. За “Форбс” Павел Сахаров от чартърната авиокомпания “Jet24” заявява, че като предпазна мярка редица западни банки са прекратили отношенията си с определени руски клиенти. Така след налагането на санкциите Олег Дерипаска, шеф на втория по големина в света алуминиев концерн “Русал”, е бил принуден да се раздели с три частни самолета от марката “Gulfstream G 550”, всеки от които струва 30 милиона долара. Подобна съдба сполетя и Генадий Тимченко, който не може да ползва самолета си “Gulfstream G 650”, тъй като заради наложените санкции производителят Gulfstream прекратява договора и престава да доставя резервни части.
Както Ротенберг, така и Тимченко се числи към най-тесния кръг около стопанина на Кремъл. До въвеждането на санкциите е бил крупен акционер в концерна за търговия с петрол “Гунвор”, а понастоящем продължава да е крупен акционер на втория по големина руски газов концерн “Новатек”, както и на най-голямата в Русия нефтохимическа компания “Сибур”.
Тези, както и други руски бизнесмени, са принудени да не купуват самолети, а да наемат летателни машини.
(източник: КлубZ)
Още от Свят
Украински дронове камикадзе са поразили петролната база в руската област Калуга
Украйна вече често провежда операции за унищожаване на предприятия на територията на РФ, които работят за военния потенциал на страната агресор
Британски шпиони ще противодействат на руската кибервойна с лаборатория с изкуствен интелект
Великобритания и нейните съюзници от НАТО "наблюдават" Москва и се борят срещу атаките ѝ както открито, така и "зад кулисите"
Льо Пен заплаши да свали френското правителство заради бюджета
Тя не вярва в схващането, че „ако този бюджет бъде отхвърлен, ако има вот на недоверие, ще настъпи хаос“.