"Днес изтича крайният срок, който беше даден пред омбудсмана. Мантинелата край Своге е монтирана. Избрахме втория по вид клас на съоръжението. Това е вид мантинела, която се монтира по магистралите, т.е. за скорост 140 км/ч", заяви за Нова ТВ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инженер Светослав Глосов.
Той обясни още защо толкова дълго време е имало проблем с мантинелата.
"Законът е категоричен, че когато един път минава през градска територия АПИ има отговорност към пътното трасе. Всичко, което е извън бордюра, е ангажимент на съответната община", заяви Глосов.
По неговите думи АПИ е направила всичко възможно, за да успокои напрежението сред местните в Своге, за да могат те да се чувстват сигурни.
Глосов увери, че не съществува проблем при полагане на асфалт върху влажна повърхност, защото той е с висока температура. Според него всяка една пътна лаборатория може да установи дали има проблем. Ще бъдат направени проверки, добави той.
"В момента от опозицията искат да направят нещо, което те сами направиха, когато бяха на власт. По време на правителството на Орешарски бяха направени проби на всички участъци, които те искат да проверят. Лабораторията беше определена от Еврокомисията. Това се случи през 2014 г. и нямаше констатирани нарушения", заяви инж. Глосов.
Той добави, че ЕК е посочила АМ "Тракия" като пример за добро управление на европейски средства и добро качество на изпълнение. По неговите думи участъка между Стара Загора и Чирпан е в най-лошо състояние. От АПИ са предложили на БСП да излъчат специалисти, които да уточнят метода, по който ще се взимат пробите. Глосов заяви, че всяка акредитирана европейска лаборатория е независима.
Глосов коментира и мирния протест на строителите днес.
"Строителите смятам, че са прави като искат да не се компрометира българския строител. Строителите, които протестират, въведоха в експлоатация над 30 км пътища за последната една седмица. След броени дни ще функционира и новия участък на АМ "Струма", който е 24 км", каза още Глосов.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг