Най-честите нарушения по българското Черноморие са свързани с т.нар. такси за барбарони, за wi-fi и за комплект "чадър с шезлонг". Т.е., да си плащате за услуги, които не ползвате". Това заяви пред БНТ шефът на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
"Цените в туризма у нас продължават да падат. Действително има търговци, които се изкушават да мамят, за да печелят, но не трябва да обобщаваме всички. Няма как да сравняваме обаче скъпия плаж в България със селския в Гърция. У нас има богата палитра. Може да отидете в Слънчев бряг или в Китен. Не че и на двете места е лошо, но всеки има право на избор. На плаж "Нестинарка" например имахме комплект чадър и шезлонг, което беше нарушение и сме го санкционирали. Това не е нещо ново - да ни карат да плащаме за нещо, което не ползваме. Миналата година се появи т.нар. такса "празен стол". Сега виждаме, че се събират пари за "барбарони". Имаме 4 нарушения до сега в сферата на туризма, но хората спокойно могат да почиват на нашето Черноморие. Никой не може да задължава потребителите, призовавам да ни сигнализират, когато видят нарушение", каза още Маргаритов.
"Проблемът е, че няма чужденци, защото хората не пътуват заради ограниченията. Курортите са празни. Да се надяваме, че в най-силния сезон през август нещата ще се променят. Както виждате, по Черноморието коронавуирусът е непознат", коментира шефът на КЗП.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи