18 Декември, 2024

„Синя България“ подкрепя либерализацията на пътническите ЖП превози в страната

„Синя България“ подкрепя либерализацията на пътническите ЖП превози в страната

Снимка: БГНЕС

Допускането у нас на лицензирани оператори от целия ЕС в конкурентна среда ще подобри качеството и безопастността превозите

Политическият съюз "Синя България" е за принципно ликвидиране на всякакви монополни схеми в икономиката и засилване на конкуренцията чрез допускане на частни инвеститори в съответствие с приложимите европейски норми, като единствен начин за гарантиране на максимално добра услуга на най-ниска въжможна цена за гражданите, съобщиха от политическата формация.  

"Пазеният 35 години държавен монопол на БДЖ доведе до силно изоставане на страната ни в този сектор спрямо останалите страни-членки, до нейното фактическо отделяне от ЖП инфраструктурата на ЕС и липса на международни ЖП пътнически връзки. Деградираха качеството и безопастността на пътническите превози и пътникопотока в този най-ефективен и екологичен вид обществен транспорт драстично намаля. Регламент (ЕО) № 1370/2007, гарантиращ и изискващ допускането на конкуренция в пътническите ЖП превози е в сила от 2019 година, но нито едно правителство не намери смелостта и политическата воля да го приложи." - констатират от "Синя България". 

"Сегашната инициатива на МТС е много закъсняла, но наложителна стъпка в правилната посока. Допускането в България на лицензирани ЖП оператори от целия Европейски съюз в конкурентна среда ще доведе до рязко повишаване на качеството и безопастността на услугата за българските граждани, както и до гарантиране на нейното предоставяне и непрекъсваемост – неща, което държавният оператор БДЖ отдавна не е в състояние да осигури." - се казва още в позицията на дясната формация. 

В същото време Синя България подчертава необходимостта от пълна прозрачност и равнопоставеност в процеса на предоставяне на достъп до публично финансиране на обществените услуги за пътнически превози, и за определяне на високи критерии за допускане на потенциалните участници в тези конкурсни процедури. Тези критерии трябва да гарантират тяхната финансова способност и техническа готовност да предоставят качествена транспортна услуга на българските граждани, както и доказания им опит в предоставянето на пътнически ЖП услуги в други държави от Съюза.

"Компрометирането на процедурите за либерализация поради непрозрачност, неадекватност на заложените конкурсни параметри или поради опити за фаворизиране на конкретни участници би имало катастрофален ефект върху обществената подкрепа за всякакви бъдещи подобни важни и необходими инициативи." - предупреждават от "Синя България".

 

Сподели:
По настояване на Митрофанова агенти на Кремъл у нас ще искат възстановяване на МОЧА

По настояване на Митрофанова агенти на Кремъл у нас ще искат възстановяване на МОЧА

От пролетта на тази година министърът на културата отказва да съгласува преместването на целия монумент в Музея за социалистическо изкуство

Радев посреща Орбан в София на 20 декември

Радев посреща Орбан в София на 20 декември

Ще разискват и теми от дневния ред на Европейския съюз и средата за сигурност в региона

Любчо Нешков: Вучич говори само с Господ, Брюксел е под агресивна атака на македонски дипломати

Любчо Нешков: Вучич говори само с Господ, Брюксел е под агресивна атака на македонски дипломати

РС Македония целенасочено и агресивно се отказва от евроинтеграцията, работи срещу България и в интерес на Сърбия