Темата за новата организация на движение в столицата отново предизвика дълги дискусии и спорове в Столичния общински съвет. Партиите извън коалицията ПП-ДБ-СС отново настояват за преразглеждане на проекта, предаде БНТ.
Управляващите от своя страна показаха документи и повториха тезата си, че всичко е законно.
Споровете и дзискусиите около новите велоалеи не спират вече трета седмица Иван Таков от БСП призова кмета Васил Терзиев да оттегли заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, защото по думите му извършената организация на движението е незаконна.
"Вече тролейбусите по "Раковски" вървят с по около 90 секунди закъснение. Да, по "Патриарха" около 30 секунди по-бързо се движат, но това се случва, без да е пусната третата светлина по "Нансен". Така че може да кажем, че очакваният ефект за по-бърз транспорт няма да се случи, а точно обратното." - коментира Иван Таков.
Според БСП промяната е направена насила. Общинските съветвици припомниха, че СДВР излезе с официално становище, че нищо не е съгласувано с тях.
От ГЕРБ също поискаха оставката на зам.-кмета и припомниха за протестите на жителите, като показаха подписката срещу проекта.
"Ще поискаме да се санира този въпрос, да се разгледат алтерантивите. Ако никой не може да постигне съгласие да се върне старата организация, ние не сме против. Не искаме да се премахнат велоалеите, но имаше достатъчно добри мнения къде трябва да бъдат тези велоалеи, къде да се изградят, за да има по-добър баланс." - каза Прошко Прошков - общински съветник, ГЕРБ-СДС.
Управляващите изтъкнаха, че след направата на новите алеи велосипедният трафик се е увеличил двойно и че за реорганизация на движението становище на СДВР се изисква само при поискване, но не е задължителен.
"Всички проекти за организация и регулиране на движението се съгласуват с дирекция "Трафик" на Столичната община и "Пътна полиция" към СДВР. Ето сега ще ви покажа и протокола с членовете, може да отидем на точката на "Патриарха" и долу пише "Съгласувано".“ - коментира Илиян Павлов - зам.-кмет на София по транспорта
Борис Бонев съобщи, че съдът вече е върнал една от жалбите срещу проекта заради липса на конкретика и обоснован правен интерес.
"Само 24 часа след като беше направена извънредна комисия по транспорт, постъпиха над 250 становища, 230 от които положителни в полза на проекта. Това е най-обсъжданият проект за организация на движението в историята на София", каза Борис Бонев - общински съветник, ПП-ДБ-"Спаси София".
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас