24 Ноември, 2024

Смъртни заплахи в БДЖ, директорът се репчи на разследващ журналист

Смъртни заплахи в БДЖ, директорът се репчи на разследващ журналист

Владимир Владимиров отрече всички разкрития в студиото и ги нарече лъжи

Нова телевизия излъчи запис, на който се чува как служител на БДЖ, който е подал сигнал за фиктивен ремонт на локомотив в частното предприятие "Жп тракция",  получава заплахи от с шефа на ремонтите в БДЖ Бойко Стоилов . Той казва: "Мъртъв си" на служителя, стана ясно в сутрешното предаване "Здравей, България". Разговорът е проведен веднага след излъчването на репортажа. 

Изпълнителният директор на БДЖ  Владимир Владимиров , поканен в студиото,  се държа нападателно с разследващия журналист   от Нова телевизия Марин Николов, а също с и водещите. Заплахите между служителите били нещо, от което човек с неговия ранг е безкрайно далече, обясни още той.  Владимир Владимиров отрече всички разкрития и ги нарече лъжи.  Гост беше също и управителят на БДЖ „Товарни превози” ЕООД Любомир Илиев, който разпозна гласа от телефона като  този на Бойко Стоилов, който отговаря за ремонтите. 

В репортажа си Марин Николов разказва за масовото надвишаване на извънредния труд на машинистите в БДЖ за района на София – близо 40 хиляди часа, което е двойно над допустимото по закон. Разследването в Темата на NOVA разкрива как при липсата на пари за назначаването на машинисти в железниците има заплати за… футболисти. И как БДЖ плаща хиляди левове за ремонти на локомотиви, които след броени часове или дни отново се повреждат. Оказа се, че не ставалало въпрос за ремонти, защото фирмата се грижела само за ...поддръжката. 

Схемата по възлагането на поръчки на новосъздадената компания "Жп тракция" от страна на жп превозвача стана част и от разследване в новата "Черна книга на правителствено разхищение". Компанията е с договори за милиони след като от обществената поръчка "изчезнаха" възможните конкуренти.

В разследването на журналиста Марин Николов бяха разследвани различни "странности" в системата на БДЖ. Оказа се, че машинистите на жп компанията са карани да пътуват много повече часове, отколкото би трябвало, а също така и че там на работа се водят хора, които не идват на работа, а единственото им задължение е да играят футбол в четвъртодивизионния отбор на компанията "Локомотив БДЖ".

 Железничарите- футболисти редовно ходели на работа, те били част от "таен екип", който бди за кражби, твърди изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, който е централен нападател в отбора.

На въпроса дали се извършват фиктивни ремонти, Илиев отговори: „Преди да бъде пуснат локомотивът на работа, се извършва технически преглед. Има 7 лица, които проверяват това по веригата”.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас