Бъдещият концесионер на летище София ще трябва да изгради трети пътнически терминал на най-голямата аерогара у нас.
Това се разбра от стенограмата от последното правителственото заседание. Вчера министрите одобриха стартирането на концесионна процедура за аеропорта. Третият терминал трябва да бъде готов най-късно до 10 години след избора на новия стопанин на летището, обяснява пред колегите си транспортният министър Ивайло Московски. Той обяснява и че основният критерий за избора на концесионер ще е размерът на концесионното възнаграждение, който ще е с тежест от 55% при класирането на офертите. Оценката на техническото предложение ще формира останалите 45%. То ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи. Минималните изисквания към участниците в процедурата са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро. Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година. Концесионерът ще има задължения да реализира инвестиции в размер не по-малък от 600 милиона евро за срока на концесията.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона