Фактът, че се удари шефът на ДАИ, говори че това не шоу програма, а сериозно усилие от страна на държавата. Това се случва за втори път, като през 2013 беше първият ударен. Въпреки това нямам големи илюзии за това, което ще се случи в последствие. Така коментира акцията срещу ДАИ и показните арести на шефа на Агенцията Цветомир Цветанов и още 9 негови подчинени анализаторът Тихомир Безлов по Нова ТВ.
По думите му ДАИ се е превърнало в нарицателно, заради доходите, който получават служителите там.
Няколко са големи източника на пари, но става дума за едни огромни пари. При хората от ДАИ обаче трудно може да се сметнат парите, които събират от подкупи, те не могат да се сметнат с нормални методи. Освен това там всяка длъжност струва пари. Искате да сте инспектор- трябва да платите, и така е за всяка от позицията по веригата. Дали е пирамидална или хоризонтална структурата – няма значение. Важно е, че всеки си е заградил едно ловно поле и там си стреля, коментира Безлов.
Тази негова позиция сподели и другият гост в студиото – Красимир Лалов от Националното движение на превозвачите.
Проблемите в ДАИ идват от там, че с всяка власт се сменят и шефовете на дирекции, а от там и всички по цялата верига. Не случайно един бивш директор казал, че ДАИ била взета на лизинг. В цялата система на Агенцията всеки си купува длъжността, за която наддава, защото хоризонтът на работа там е различен – може да бъде два месеца, но може да бъде и две години. За регионален директор знам, че цената е стигала до 50 000 евро. Но там има един голям риск – лизингът няма срок, затова трябва да се живее на бързи обороти. Но това е заложено в условията, при които работят хората в Агенцията. Няма как да е различно, след като получават по 450 или 500 лева заплата.
Лалов смята, че ДАИ не е в пряка връзка с министъра, на когото тежи програма „Транспорт“, а преди всичко работи с партийните структури, без значение дали са сини или червени. Затова превозвачите пледират за това да има един шеф на ДАИ, който да е експерт и да е независим от смяната на правителствата.