„Домашното“ на България е само 500 метра от Гюешево до границата, но не се случва заяви директорът на северномакедонската ЖРСМ-Инфраструктура Синиша Ивановски.
"Железопътната им линия от София до Гюешево е в страшно лошо състояние. Нямаме отговори на поканите за срещи." - добави той.
Според него Северна Македония работи активно по изграждането на железопътната връзка по направление Коридор 8, но не среща желание от българска страна да се направи същото.
Ивановски подчерта, че въпреки многобройните искания, които е изпратил до ръководството на Българските железници, за среща, на която да се определи "техническото решение", положителен отговор не е дошъл.
"С България имаме време от 1993 г., 1999 г., 2019 г. Времето за споразумения отмина, трябват действия. Изпратих толкова много писмени покани до директора на БДЖ, за да стигнем до решение." - подчерта той.
Ивановски каза още, че в последното писмо, което е получил, са го инструктирали (от българска страна) в бъдеще комуникацията да се осъществява чрез посолствата и министерствата на външните работи и транспорта.
"Почуствах се неудобно. Дори се извиних, че изобщо написах покана. Ако искат да работим по нещо, нека работим по него. В края на краищата, ние всъщност работим. Завършихме първата фаза, Куманово - Беляковце, с австрийската фирма Strabag, втората фаза, от Беляковце до Крива Паланка, се води с турската Gülermak. Работим бавно, но работим, продължаваме напред. А тяхното „домашно“ е само 500 метра от Гюешево до границата, но не се случва. Железопътната им линия от София до Гюешево е в ужасно лошо състояние." - коментира Ивановски, като добави, че на предишните срещи не е имало представени проекти от българска страна.
Той обяви, че след като бъде преодолян проблемът с България, фокусът на Скопие ще бъде върху железопътната линия до Албания, с която има комуникация в конкретика. /БГНЕС


Коментари (1)
ДДН
16:49, 27 Май, 2025Македонците търсят под вола теле. От София до Гюешево (най-вече участъкът Кюстендил - Гюешево) скоростта е 160 км.ч.