"Кметът Васил Терзиев и неговият заместник по финансите Иван Василев умишлено ли водят общинските транспортни дружества към фалит?" Това попита Ваня Григорова, заместник-председател на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС. В качеството си на член на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност тя посети гараж "Малашевци" и се срещна с част от работещите там.
"Поради липса на елементарни резервни части, като DPF филтър например, който се сменя на 280 000 км, сравнително нови, нископодови, климатизирани, Евро 06 автобуси стоят на плаца, а по софийските улици се движат прогнили, почти разпаднали се, тежко амортизирани превозни средства, коментира тя. - И на този фон кметът Терзиев един месец след гласуването в СОС все още не е превел 5 млн. лв. на "Столичен автотранспорт" ЕАД. И те са недостатъчни, но поне са гласувани. Няма как да не се запитаме: Умишлено ли водят към фалит общинските дружества?" - добави тя.
Ваня Григорова посочи, че "Столичен автотранспорт" ЕАД към края на месец май тази година има 15,6 млн. лв. просрочени задължения, а общо задълженията на дружеството са 19,5 млн. лв. От тях 3,5 млн. лв. са само просрочените задължения за резервни части.
"13 автобуса чакат за скоростни кутии, не са в движение. Общо в трите гаража има 126 автобуса с еднакъв пробег, т. е. няма да е неочаквано всички скоро да останат без скорости", обясни тя. "Част от автобусите имат нужда от нови изпускателни колектори. Първите започват да се пукат преди 3-4 години. Всички тези резервни части може да се планират, защото производителите знаят кога се износват. Но пари няма, поради което сравнително нови автобуси си стоят в гаражите и чакат някой да се сети, че не е лошо собствеността на общината да се поддържа. И това трябва да се прави навреме, защото част от тези ремонти отнемат по две седмици на един автобус." - коментира заместник-председателката на групата "БСП за България" в СОС
Ваня Григорова добави, че дори сега веднага да бъдат преведени тези 5 млн. лв., ще бъде нужно много време, за да се подготвят автобусите за движение.
"Защо кметът Терзиев и неговият заместник по финансите Василев цял месец не превеждат гласуваните 5 млн. лв. заем? За да се обезкърви още повече общинското дружество? Да си тръгнат и тези работници, които все още работят там?" - попита риторично тя. "Пари има, тъй като капиталовата програма не се изпълнява. Нищо, че са елитни мениджъри." - отбеляза Григорова.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас