„Вътрешното потребление все повече се задоволява от суровини и храни, произведени в България. При млечните продукти стойностите достигат над 90%, а 99% от хлебната индустрия е благодарение на родните производители“. Това каза заместник-министърът на земеделието, храните и горите д-р Цветан Димитров по време на честването на Деня на хранителната промишленост.
Той допълни, че от 2009 г. земеделската и хранителната промишленост имат положително външно търговско салдо, което нараства с всяка изминала година. През 2016 г. храни и земеделски продукти за 1,2 млрд. евро повече са изнесени от страната, отколкото са внесени. Зам.-министър Димитров посочи, че се наблюдава увеличение на предлагането на храни вътре в страната, като това е трайна тенденция, която показва, че българският бизнес в хранителната индустрия започва да има устойчив положителен тренд. „Нашите храни са достатъчно качествени и са предпочитани от производителите в Европа. За това говори обстоятелството, че над 75% от износа на храни и земеделски суровини е насочен към страните в Европейския съюз“, каза още д-р Димитров. Заместник-министърът подчерта, че през последните години се наблюдава усилена съвместна работа между държавата и бизнеса. Пример за това е внесеният в Народното събрание Закон за храните, който балансира между свободните пазарни отношения и държавното администриране и контрол. Той е изработен от всички представители на българската хранителна индустрия с помощ от Министерството на земеделието, храните и горите, Българската агенция по безопасност на храните и Центъра за оценка на риска по хранителната верига.
Българският бизнес в хранителната индустрия започва да има устойчив положителен тренд
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни