24 Ноември, 2024

Вили Лилков: Бездействието относно организацията на движението е висша безотговорност

Вили Лилков: Бездействието относно организацията на движението е висша безотговорност

Вили Лилков

Последиците от решението на ВАС ще са тежки

След решението на ВАС, с което новата организация на движението около столичния НДК окончателно беше обявена за незаконна, общинският съветник от „Синя София“ Вили Лилков предупреждава за трудностите, които предстоят във връзка с изпълнението на това решение.

„Решението на съда относно реорганизацията на движението по бул. "П. Евтимий" и бул. "Витоша" е ясно - реорганизацията е неоснователна, защото липсва действащ Генерален план за организация на движението на територията на Столична община.  Старият план е изтекъл през 2017 г. Бездействието на СОС и на кмета във времето от 2017 г. по този въпрос е безотговорност от най-висок порядък, а последствията след това определение на съда ще бъдат много тежки.“ – коментира той в профила си във Фейсбук.

„Пиша това, защото много хора смятат, че приемането на нов Генерален план за организация на движението е проста работа и е въпрос на няколко седмици или месеци. Затова ще опиша цялата одисея, която започна през 2007 г., когато подех битка за това Столична община да се сдобие с генерален план, какъвто тогава липсваше, законът го изискваше, а общината се ослушваше!“ – посочва общинският съветник.

Предисторията:

„Проведох през 2007 г. редица срещи с кмета на общината и със зам.-кмета по транспорта, ходех по ТВ-студия и обяснявах изискванията на закона, а получавах уклончиви отговори от администрацията. Те знаеха колко много усилия изисква това, а и без план беше много лесно да се работи. Отправих публично питане до кмета през м. ноември 2007 г. и получих писмен отговор, че работата по плана ще започне. Нямаше къде да мърдат повече, на всички стана ясно, че без план много от действията по организация на движението са незаконни!

През 2008 г. общината обяви обществена поръчка за изготвяне на плана. Британската консултантска фирма "Мот Макдоналд" и френско-британската "Луи Берже" заявиха желание да го изготвят, но бяха отстранени, но през декември поради "необходимостта от спешното изготвяне" на плана бяха поканени на пряко договаряне, спечелено от българския клон на "Мот Макдоналд".

През 2009 г. бе сключен договор с "Мот Макдоналд", която представи през 2011 г. 128 страници обобщен доклад и предложения в десет точки. Цена – 2,3 млн. лв.

С Колеги от СОС внесохме през октомври 2011 г. доклад в СОС за приемане на Генералния план. СОС го върна за доработване. През март 2012 г. отново внесохме коригирания доклад и Генералният план със съпътстващите 17 специални доклада и един обобщаващ доклад, бе приет със срок на действие до 2017 г. Бяха изминали пет години и половина от поставянето на въпроса до приемането на плана.“

Вили Лилков подчертава, че ще е необходима поне година за приемането на нов план:

„Сега дори рязко да ускорим работата по приемането на нов план ще ни трябва поне година, година и половина. А дотогава всяка по-радикална намеса в организация на движението ще бъде оспорвана. В заключение: Престъпно бездействие 7 години!“

„И още нещо: По отпушването на трафика през 2005 г. работи и японската фирма "Падеко", на която общината плати 250 хил. евро. През 2008 г. холандски консултанти също написаха план. До 2011 г. нито едно от техните предложения не е реализирано.“ – допълва общинският съветник.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас