Процедурата по приемане на самолета F16 Block 70 е в ход – тя се състои от техническо и летателно приемане, и самолетът ще бъде приет, когато двете изисквания са изпълнени.
Това заяви командирът на Военно-въздушните сили ген.-майор Николай Русев.
Към момента работим с “Локхид Мартин“ и Военно-въздушните сили на САЩ, които ни помагат по усвояване на самолета, добави Русев.
След кацането на самолета у нас има отклонение в работата на една от системите, което не значи, че самолетът е счупен. Проблемът ще бъде отстранен, каза Русев.
Допълнителен риск за летците и за новата авиационна техника няма да приема, самолетът ще лети тогава, когато сме готови да го пуснем в полет. Сигурен съм, че за следващите самолети, които пристигат в България процедурата ще бъде облекчена, обясни той.
МиГ 29 ще лети толкова дълго, колкото ние усвояваме F16, ще направя всичко възможно това да стане възможно най-бързо, изтъкна Русев.
Адмирал Емил Ефтимов заяви, че F16 със своите способности използва широка гама от най-съвременни сензори и въоръжение. Постигането на пълни оперативни способности е предизвикателство за ВВС и армията.
От оперативна гледна точка това е избор за интегрирането на нашите ВВС в обща система за ПВО на НАТО. Върви процес по летателно приемане на самолета и приемане на въоръжение, уточни Ефтимов.
Министърът на отбраната Атанас Запрянов припомни, че процедурата по избора и сключване на договора за F16 беше извършено от МО с участие на комисия и работни групи от другите ведомства.
Всички финанси са осигурени, както и средствата за подготовка на инфраструктурата в трета авиационна база, в ход е изграждането. Средствата за гаранция също се имат предвид, когато се сключваше договорът, наясно сме с това, което се договаря със САЩ за жизнения цикъл на самолетите, каза Запрянов./БГНЕС


Коментари (0)