Китайският електромобилен пазар отново разклаща позициите на Tesla, след като Xiaomi официално пусна своя нов електрически SUV, конкурент на Model Y, и само за три минути отчете над 200 000 поръчки. Паралелно с това китайският лидер в сферата на автономните коли Hesai Group скочи с близо 20% на борсата.
Xiaomi YU7 е новият хит на китайския технологичен гигант, който от месеци настъпва агресивно в сектора на електромобилите. Моделът е позициониран като директен конкурент на Tesla Model Y, но с малко по-ниска цена — около 35 360 долара срещу около 36 760 долара за Model Y.
Анализатори от Jefferies отбелязват, че интересът към YU7 е дори по-голям от очакванията:
„Търсенето е по-силно от очакваното. Новият SUV ще отнеме пазарен дял от Model Y“, пише Едисън Лий.
Преди YU7, Xiaomi вече разклати Tesla с модела SU7, който в Китай изпреварва Model 3 по продажби. Според Morgan Stanley новият YU7 комбинира визия, наподобяваща Ferrari Purosangue или Aston Martin DBX, но на цена, близка до VW или базов Model Y.
„С YU7 Xiaomi показва защо Tesla измества фокуса си от „колата“ към автономията. Китайските компании вдигат EV стандарта, но кой ще спечели битката за автономното шофиране?“, коментира ветеранът Тесла-бик Адам Джонас.
Докато Tesla разширява пробно роботакси услугите си в Остин, Тексас, китайската Hesai Group бележи значителен ръст — акциите ѝ скочиха с над 19% за ден. Hesai е водещ доставчик на LiDAR технологии, използвани масово в роботаксита и автономни коли. Това е интересен обрат, тъй като Илон Мъск отдавна твърди, че LiDAR не е нужен за пълна автономност.
Hesai се откроява с перфектен Composite Rating 99 и е част от наблюдаваните IBD Leaderboard акции. За разлика от Tesla, която има по-нисък рейтинг по ключови показатели.
Пазарът ясно показва, че китайските технологии съчетават масова достъпност с агресивно развитие — новите модели като YU7 и SU7 натискат Tesla да ускори фокуса върху софтуер и автономност. Техно гиганти, които преди се състезаваха за смартфони, сега си оспорват и електромобилния пазар.
С YU7, Xiaomi доказва, че може да съчетае голямо търсене с конкурентна цена, докато Hesai изгражда позиция в автономното шофиране.
Инвеститорите все по-често питат:
„Кой ще спечели: Tesla с визия за автономност или Китай с масова електрификация?“
Коментари (0)