Започва строителството на над 6 км от Софийския околовръстен път в отсечката от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и средствата са от републиканския бюджет. В момента се извършва подготовка за същинските строителни работи.
Съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов с две локални платна за движение. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите "Струма" и "Тракия", ще се улесни транзитния трафик от АМ "Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. По договор участъкът трябва да е готов в края на 2021 г.
Началото на проектния участък е при 35-и км, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-и км, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от Софийския околовръстен път. Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока или общо 6 ленти, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - п. в. "Стар Лозенски път", п. в. "Патриарх Герман", п. в. "Самоковско шосе", п. в. "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.
Изпълнител на строително-монтажните работи на участъка от път II-18 от км 35 до км 41 е "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД. Стойност на договора за проектиране и СМР: 142 741 559,46 лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на обединение "СОП - Юг 2018". Техният договор е за 1 856 808,00 лв. с ДДС.
Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг