След смъртта си Джорджо Армани шокира света на модата с неочаквано завещание, което отваря пътя към продажбата на неговата империя. Дизайнерът, който години наред отричаше, че ще продаде "Армани" на чужд конгломерат, е оставил писмени инструкции, предвиждащи точно обратното.
Вместо изцяло семейна компания, Фондация Армани става основен собственик, но най-голям процент права на глас (40%) получава Пантелео дел'Орко – дългогодишната дясна ръка на Армани. Останалите права се разпределят между Фондацията (30%) и племенниците Силвана Армани и Андреа Камерана (по 15%), които ще изпълняват роля в Съвета на директорите, но с ограничени правомощия.
Голямата изненада е клаузата за продажба: Фондацията трябва да продаде 15% от акциите си на една от изрично посочените мултинационални компании (като френските гиганти LVMH, L'Oréal или EssilorLuxottica) в рамките на 18 месеца. Този дял трябва да нарасне до над 30% и дори до 54,9% в рамките на пет години. Като алтернатива, "Армани" може да бъде листвана на фондовата борса.
Армани обаче е поставил строги изисквания към бъдещия купувач: запазване на името, етично управление и продължаване на неговия "съществен, модерен, елегантен и непоказен стил".
Експертите смятат, че истинската битка не е за акциите, а за стилистичното наследство – кой ще има авторитета и способността да поддържа естетиката, която направи Армани световен лидер.


Коментари (0)