Председателят на регионалната комисия на Европейския парламент Юнус Омаржи призова страната ни да приключи във възможно най-кратки срокове започнатите инфраструктурни проекти, преди да загуби средствата, отпуснати за тях, съобщи БНР.
Под най-голям риск са автомагистрала "Струма", обходният път на Габрово и тунела под "Шипка". Ако обектите не бъдат завършени до 2024 година, България може да загуби повече от 2 млрд. лева, коментира българският евродепутат Андрей Новаков.
За два дни председателят на Регионалната комисия на Европейския парламент Юнос Омаржи обиколи най-проблемните обекти у нас, за да провери как се изразходват средствата, отпуснати още за програмния период 2014-та 2020-та година:
"Аз бях там, на място, и видях пътища, финансирани от Европейския съюз, които не са завършени и които не водят до никъде. Това създава лош имидж за кохезионната политика на Европейския съюз. Имаме усещането, че всичко е замряло, че нищо не се случва. Там, където са спрени строежите, трябва да продължат" - коментира Юнос Омаржи и посочи автомагистрала "Струма" като приоритет не само за България, но и за Европейската комисия.
"Единственият шанс за магистралата е да бъде завършен започнатия проект", посочи Андрей Новаков:
"Нови действия по това да се реализира тунел в почва, която е радиоактивна там, означава на практика да забравим за това до 2030 година. В много държави разследват проекти и никъде не са ги спрели".
Още от България
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."
Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство
В седемдневен срок магистратите, които наблюдават такива преписки и дела, трябва да изготвят доклади за хода на проверките и разследванията, които да представят на своите административни ръководители.
Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията
"Решението е автономно мое"