Българските държавни железници няма да закриват нерентабилни линии, обявиха от новото ръководство на БДЖ. Сериозен проблем остава изпълнението на разписанията, заради което се мисли за наемане на подвижен състав.
До 2 милиона лева ще изразходва БДЖ през настоящата година за наем на подвижен състав, което ще гарантира 100% изпълнение на графика. Средства за закупуване на нови влакове през тази година не са предвидени. Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии. Няма да има съкращаване на персонал. Това съобщи новото ръководство на БДЖ на първата си среща с медиите.
"Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев.
Около 30 милиона лева ще бъде печалбата за тази година, а около 10 милиона лева ще бъде счетоводната печалба на групата, каза Григори Григоров – председател на Съвета на директорите.
В "БДЖ холдинг" работят 8500 души, като за тази година не са предвидени съкращения. Ще се работи за подобряване условията на труд. Целта е сигурността и максимална удовлетвореност на пътниците. Най-належащо в тази посока е изпълнението на графика на БДЖ, което в момента е на 80-90%. За тази цел се прави проучване на български и чуждестранни компании за стартирането на процедура за наемане на около 20 локомотива и 50 вагона. Срокът за наемане ще бъде между 6 месеца и една година. Заради недостиг на подвижен състав през миналата година. През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, посочи Григори Григоров.
"Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век", заявиха представителите на ръководството на компанията. "Информационното обслужване на клиентите ще бъде разширено. На сайта на БДЖ вече има актуална информация за закъсненията на влаковете. Ще бъде въведена и актуална информация за движение на влаковете, за което се работи с Национална компания железопътна инфраструктура. В бъдеще ще се търси сравнение на БДЖ с аналогични компании в Европа и света", подчерта Григори Григоров:
Ръководството на БДЖ определи като стабилно финансовото състояние на компанията. Усилията му ще бъдат насочени към предоставяне на по-качествена услуга към клиентите.
Заради недостиг на подвижен състав през миналата година са натрупани 430 000 минути закъснения на влакове, уточниха от БДЖ. През тази година няма предвидени средства за закупуването на нови влакове. За момента не се мисли за закриването на нерентабилни линии.
От синдикатите в железниците определят като притеснително решението на БДЖ да отложи купуването на нови локомотиви и вагони. Това ще направи железниците неконкурентни в бъдеще, заяви пред "Хоризонт" лидерът на железничарсикя синдикат в БДЖ Петър Бунев.
"Тук вече имаме едно противоречие, което казва: "Ние ще подготвим "БДЖ-пътнически превози" да влезе в либерализиран пазар след 2024-та, но той ще влезе без подвижен състав, което за мен е доста притеснително, защото взет подвижен състав под наем или от ремонтирани вагони и локомотиви на по 40 години няма да бъдат конкурентни на някой, който би дошъл да се нанесе на българския пазар" - заяви в предаването "12+3" Петър Бунев.
Средства за закупуване на нови влакове през тази година не са предвидени
Фактор Фактор
Още от България
Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор
"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.