Забраната за публикуване на социологически проучвания и допитвания в изборния ден и деня за размисъл да остане. Това решиха депутатите на второ четене при гласуване на промените в Изборния кодекс.
През последните години ставаме свидетели на следния парадокс - в медии и радиа не се обявяват социологическите проучвания, а в социалната мрежа се публикуват “1:1”. Логиката на закона е да следва тенденциите. Тук не става въпрос за нарушаване на закона, а за обстановка, която сегашната нормативна база не може да промени, защото социалните мрежи не са медии. Ако това се разреши, ще има повече пространство за официална информация в медиите и това ще намали възможността да излиза непроверена такава. Социологическите агенции също ще излязат с имената си, мотивира предложението депутатката от ГЕРБ Диана Саватева, която е сред вносителите.
Предложението обаче не бе прието от депутатите в зала с 6 гласа “за”, 62 “против” и 64 “въздържали се”.
Това решиха депутатите на второ четене при гласуване на промените в Изборния кодекс
Фактор Фактор
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца