16 Декември, 2025

От 1 ноември започва кампанията "Достъпно за вас": хранителни продукти от първа необходимост на достъпни цени

От 1 ноември започва кампанията "Достъпно за вас": хранителни продукти от първа необходимост на достъпни цени

Министър Богдан Богданов

Въпреки че през последните месеци виждаме, че инфлацията продължава да намалява и стигна до 6,3% на годишна база, въпреки че доходите растат, имаме ясното разбиране, че съществена част от нашето общество изпитва затруднения за продукти от първа необходимост. Това каза в интервю за „Лице в лице“ министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов .

"Едната възможност бе налагане на определени лимити, например надценка на определени продукти. Избрахме другия подход - „Достъпно за вас“. Заедно с бизнеса правим пакет с 9 продуктови групи. "Хляб и зърнени храни", "Месни продукти", "Млечни продукти", "Плодове и зеленчуци". Да обхванем всички необходими съставки за здравословен начин на живот. Грубо са около 50 продукта от малката потребителска кошница. В тези продукти искаме да имаме по два или три продукта, които всяка седмица всеки участник в инициативата ни да предложи на възможно най-добрата цена. Ако искате пазарът да се базира на конкуренция, нека това е базата на конкуренцията. 

Не става въпрос само за по-големите вериги, искаме да разширим инициативата към регионалните вериги в по-малките градове. По 2 или 3 продукта, които те могат да предложат на най-добрата цена. Те ще бъдат обозначени с определен символ, който е свързан с инициативата „Достъпно за вас“. Този символ ще е еднакъв във всички магазини – той е кошничка. Освен тези продукти, които ще бъдат включени, участниците в инициативата няма да имат ограничения да предложат и други продукти. Информация за тях ще бъде подавана на седмична база към Министерство на икономиката и индустрията. Залагаме определени условия. Усилието не трябва да е за сметка на един или друг участник в търговската верига. Всеки включил се трябва да поеме ангажимент, че включването му няма да е за сметка на някого по веригата за доставка", подчерта той. 

Кампанията започва от 1 ноември 2023 г. и ще продължи до 31 май 2024 г.

"Получихме желание от вериги за нехранителни стоки, които искат да се включат: козметични продукти, фармацевтични. Програмата ще стартира с фокус хранителни продукти, но не искаме да я ограничаваме. Всеки търговец сам определя цената, на която ще предлага съответната стока", коментира още Богданов. 
Сподели:

Коментари (0)

Търговско-промишлената палата се обяви за действащ бюджет в началото на 2026 г.

Търговско-промишлената палата се обяви за действащ бюджет в началото на 2026 г.

От БТПП настояват за балансиран бюджет с разходи не повече от 35% от брутния вътрешен продукт на страната

С удължителния бюджет държавата ще функционира до приемане на финансова рамка, 2026 г.

С удължителния бюджет държавата ще функционира до приемане на финансова рамка, 2026 г.

Министър-председателят поясни, че става въпрос за проекта на Решение за одобряване проект на Закон за събирането на приходи и извършването на разходи през 2026 г. до приемането на Закона за държавния бюджет на Република България за 2026 г., Закона за бюджета на ДОО за 2026 г. и Закона за бюджета на НЗОК за 2026 г.

Путин продава илюзии - защо САЩ няма да купят руските измами за трилиони

Путин продава илюзии - защо САЩ няма да купят руските измами за трилиони

На практика руският президент няма какво да предложи на САЩ днес, освен 2–3 гигантски строителни проекта в Русия и пазар, който е на прага на ипотечна криза, по-мащабна от тази в САЩ през 2008–2009 година