При Моисей Бог изпраща 10-те Божии заповеди, при Неофит Синодът изпраща 10-те Гундяеви изпълнители

На 18 февруари - най-тъжният ден за всички българи – Обесването на Апостола на Свободата – Йеродякон Игнатий - Васил Левски, Църквата избира владика на Сливен

Николай Попиванов

Втора  част (виж Първа част, б.р.)

Живеем във времена отново на исторически преломни промени. Настъпва новата технологична революция. В ход е ерата на дигитализацията.
Стартира годишният изборен маратон. Хитри времена. Времена на цифри и избори от цифри и числа. На 18 февруари т. г. трябва да има нов Сливенски владика. Съобразно противоуставно и неканонично, но пък решение на Св. Синод и на информация от медиите. Първи тур. Сред бурни сглобкови, парламентарни, правосъдни, земеделски и други страсти и сътресения, 
летящи, но не хвърчащи парични суми във вид на луксозни автомобили, тестови предротационни дрифтове и други драми и демонстрации на висок “морал” и “ценности” от местния театрален афиш. Следва и втори тур на 25 февруари пак т.г. в Синодалната палата в София. И други избори. Патриаршески, европейски, а знае ли човек – може и други пак предсрочни. 

Цифровизация чрез избирателна неактивност!

Господ Иисус Христос и Неговата св. Църква ни казват в Светото Евангелие по св. ап. и ев. Йоан Богослов, че: «В начало беше Словото…» (Йоан. 1:1), сиреч Единородния Син Божий. В последната книга на Новия Завет - Апокàлипсиса (Откровението – пак от св. Йоан Богослов), особено в Глава 13-та  той споменава числото на името на звяра, което е «число на човек, и числото му е шестстотин шейсет и шест» (Откр. 13:18). 
В своето Първо Съборно послание св. ап. Йоан Богослов ни казва: «Кой е лъжец, ако не оня, който отрича, че Иисус е Христос? Той е антихрист, който отрича Отца и Сина. Всякой, който отрича Сина няма и Отца…» (1Йоан. 22 – 23). Но в това разбиране за антихрист трябва да имаме схващането за един много по-общ аспект като за противници на Христос и противниците на Боговъплъщението като догмат. 
Но по-частно думата антихрист се отнася за онзи, който има да дойде преди Второто пришествие Христово. Св. ап. Павел в своето Второ послание до Солуняните като говори за това Второ пришествие казва, че: «… оня ден не ще настъпи, докле първом не дойде отстъплението и се не открие човекът на греха, синът на погибелта, който се противи и се превъзнася над всичко, що се нарича Бог, или светиня, за да седне като бог в Божия храм, показвайки себе си, че е бог.» (1Сол.2:3 – 4). Това е антихристът, който ще дойде преди Второто пришествие на Христа! Антихристът ще има да царува, властва и вилнее над света точно три години и половина (Дан. 7:25), защото няма да му се даде свободата да има повече от годините, в които Сам Господ Иисус Христос благовестеше Своето слово Божие на Земята при Първото Си пришествие. 
Но да се върнем към 

числото на звяра, 

което е число на човек и то не е цифра. Цифрите са само 10 – от 0 до 9. Те могат да са и да съставляват числата. Всичко от 10 до безкрайност е число. Цифрата е символ, а числото е съвкупност от символи. Числото е стойност, а цифрата е представа.
Дигитализацията е цифровизация, в която са важни само цифрите «0» и «1». Днес е важна само визуализацията за възприемане. Четенето на словесата запàда. Затова ако в начало бе Словото, то в края може пък и да са цифрите?!
Вероятно и Синодът провежда актуализация за новите съвременни предизвикателства чрез цифровизация именно с тези две цифри.
От 16 епископа на Българската църква той посочва числото, съставено от цифрите 1 и 0, предлагайки уж 

10 (десет) кандидата за нов Сливенски митрополит

Кой е единицата измежду цифровизираните в нула?!
О, от десет поредни нули – коя нула ще бъде прилепена в Сливен до друга нула, ставайки символ от две нули (00), което всеки знае какъв символ е и какво означава, то измежду двете Синодът (без Патриарха) ще обяви едната нула за единицаТА, макар и да е в пълно противоречие с Евангелието, Канона и Устава на БПЦ-БП, което ясно бе посочено в I-ва част на анализа, озаглавена «Поп Ганьо прави избори - Руският Синод в България суспендира Устава на БПЦ»!

След вечните Десет Божии заповеди,  то е време да посочим синодално посочените десет Преосвещенства, имащи амбицията да си прикачат наставката пред титулатурата «Високо».
В Евангелието според св. ап. и ев. Матей Господ се обръща към фарисеите и садукеите с думите: «Лицемерци, вида на небето умеете да разпознавате, а личбите (знаците) на времената не можете ли?» И към апостолите Си Господ се обръща императивно с думите: «внимавайте и се пазете от кваса фарисейски и садукейски», каквито приемници еклесиологически българските синодали следва също да са (Мат.16:3 – 6).
Та – знаците на времето!

Според официалния сайт на Българската Патриаршия Св. Синод на 22.01.2023 г. е разгледал писмо на Наместника на овдовелия Сливенски епархийски престол – митрополит Йоан с вх. N: 48 – забележете – от същата дата 22.01.2023 г. и е определил да се организира (да се проведе не е упоменато) от Наместника епархийски избор за нов митрополит (какъв и къде Синодът не посочва в публикуваното си Извлечение от Протокола от заседанието си) – забележете – именно на 18 февруари 2024 г. - най-тъжният ден за всички българи – Обесването на блаженопочившия и приснопаметен Апостол на Свободата – Йеродякон Игнатий - Васил Левски. Тази дата е определена не от друг, а от Върховната Църковна Власт в България – пълния състав на «Св.» Синод, който вкупом извършва грехопадението си и то във възрожденския катедрален храм «Св. вмчк Димитрий Солунски Чудотворец» в град Сливен, където сред звънтенето на сребърниците епархийските избиратели – 42-ма души, от които 21 презвитера и 21 мирянина (7 духовни околии с по 6-има избиратели, по 3-ма свещенослужители и по 3-ма миряни – общо 42-ма, утвърдени за такива от духовните околи на Сливенска епархия – Сливенска, Бургаска, Ямболска, Тополовградска, Карнобатска, Котелска и Малкотърновска духовна околия) ще пеят многолетие при тържествен камбанен звън за двама, «избрани» уж от тях за номинации, от които синодалите в своите си групи ще мерят сили на 25 февруари т.г. коя от двете формации ще спечели още един член за свой събрат в предстоящата жестока битка за Патриаршеския трон. И всичко това в Деня на Обесването на Левски и в навечерието на Общонародното му честване.
По думите на говорителя на Св. Синод, пред сайта Епицентър.бг Св. Синод на БПЦ ще прегледа на 24 февруари т.г. преписката с документите и протокола от Сливенския избор и ако “му се намери” че: „е според установените от правилата норми и уставни положения, то на 25 февруари 2024 г. трябва да се състои и т.нар. Канонически избор на нов Сливенски митрополит от Председателя и членовете на Светия синод“. Т.е. ако всичко е според нормите и уставните положения Св. Синод ще избере от двамата избрани в Сливен на 18 февруари т.г., един за нов Сливенски владика. 

От сайта, обаче, пък на Св. Синод е видно, че Синодът със свое решение по съответен си негов Протокол е назначил с 6 гласа „за“ и 4 „против“ митрополит Йоан, по чл. 84 от Устава на БПЦ, за провеждане на избора и за наместник и управление на овдовелия Сливенски епархийски престол докато новоизбраният митрополит встъпи в длъжност. Кратка справка за установените от правилата, норми и уставни положения показва, че по Устав (чл., чл., чл. 3, 4, 5) членовете на Св. Синод са в пълнота са 15 митрополита (сега след кончината на м-т Йоаникий – са 14), като Софийският митрополит е и Патриарх Български. 
Св. Синод взима решения с мнозинство повече от половината от всичките си членове (чл.63 от Устава). 
Т.е. по Устав Синодът може да вземе решение с поне 8 гласа"ЗА!”. За избора на нов Сливенски владика обаче Синодът е взел решение само с 6 гласа  и с това грубо е нарушил собствения си Устав и правила и е направил предварително избора противоуставен и незаконен. Това дело е целево сътворено от присъстващите членове на Синода с премъдрата помощ и съучастие на отсъстващите членове. Водени от сайта на Синода – те не отложили решението и никой нищо - нито канонически, нито правно, нито православно нищо - не казал. Хитри времена! Хем избор, хем незаконен, ако се хареса и мине - да слуша избрания, че е незаконен, ако не се хареса - скандал подвели ги, излъгали ги, срамяли ги, че даже не тях, а Църквата. Номера всегдашни в Синода Български. Най-виновен естествено ще е полуназначения митрополит Йоан. Избори ще прави, а не знае Устава. 
Какъв патриарх ще става така, а амбиции има?

 Хитри и лукави времена! Важна е неправдата

 Харесването е отделен въпрос. Въпросът за незаконния избор не се поставя и от т. нар. достоизбираемите кандидати. Ако ги изберат, избрали ги, ако не, не знаят нищо. Хитри времена! От сайта на Синода са видни определените кандидати и биографиите им – предизборни, които могат там да се видят и четат. 
Синодът на същата онази дата – 22.01.2023 г., когато всичко прави не право-правещо е съставил и Листата на достоизбираеми за нов Сливенски митрополит. 
Ето я и самата нея:
1. Велички епископ СИОНИЙ.
2. Знеполски епископ АРСЕНИЙ.
3. Белоградчишки епископ ПОЛИКАРП.
4. Агатополски епископ ИЕРОТЕЙ.
5. Мелнишки епископ ГЕРАСИМ.
6. Смоленски епископ ВИСАРИОН.
7. Константийски епископ МИХАИЛ.
8. Браницки епископ ПАХОМИЙ.
9. Главиницки епископ МАКАРИЙ.
10. Велбъждски епископ ИСААК.
Достойници, та дрънкат!

vladici_sliven.jpg

На 23.01.2023 г. Синодалният официален сайт публикува биографии на гореизброените, които са такива, че никой от избирателите не придобива никаква представа за посочените кандидат-митрополити, а единствено напудрена информация за дати, на които сегашният «прекрасен» Синод си ги е възпроизвеждал в «достойни» за свои наследници, които са им клонинги.
На 13 февруари т.г. църковният сайт dveri.bg публикува статия със заглавие «Приказка за югоизточния вятър» на известния богослов Иван Димитров, обявен от Комисията по досиетата като Агент на ДС с псевдоним «Ангелов». В тази публикация ни се разказва от автора под жанровата форма «детска приказка» за бурните ветрове в богатата Сливенска епархия, в която става въпрос за пари и двама «владетели» («северен» и «южен») под алегория, че са ветрове, които щели да духат буреносно докато единият от тях не станел баш цар. Приказката не ни разказва нищо повече, дори няма и добър край, но извън нея ви разгадавам, че всъщност епархийските избиратели за Сливенски митрополит са подложени на натиск от силните и оглавяващи цели групи в Синода владици – Николай Пловдивски и Йоан Варненски, който е и Наместник в Сливен.
Единият действа косвено – другият пряко. И двамата са претенденти за следващ Български патриарх и кой ще е член на Синода от Сливен е от значение и за двамата.
Сега първо да разгледаме предложените кандидати!

Сионий – първият биигумен на два ставропигиални манастира в БПЦ – Троянския и Бачковския. Човек, който преди да бъде назначен за Троянски игумен (първоначално само за такъв) беше викарий на покойния Видински митрополит Дометиан. Защо? Защото това бе снизхождение от страна на покойния Патриарх Максим към него, за да не му повдигне Църковно-наказателно дело за снемане от духовен сан, защото той бе отстранен от Синода от длъжността Ректор на Софийската семинария, за да бъдат потулени не хомосексуални обвинения, а педофилски такива със свидетелства, нотариално заверени декларации, жалби, сигнали и материали от дигитални устройства, с които Синодална комисия, възглавявана от Ловчанския митрополит Гавриил се е занимавала и провела анкета, макар и да не е представила проект на предложение за действия и санкции до Патриарха и Синода. За тези педофилски скандали от 1996 до 2009 г. в Деловодството на Св. Синод (а и не само там) се съхраняват всички материали за тежки престъпления от сексуален характер, извършвани над малолетни и непълнолетни лица (само от мъжки пол, защо Семинариите в БПЦ са само мъжки), които са били семинаристи както в Софийската, така и в Пловдивската духовна семинария, която пък тогава е ръководена от настоящия също игумен, но на Рилския ставропигиален манастир – Евлогий. И двамата бяха издигнати в епископи, без значение от унищожената психика на жертвите. Многобройни за това са и не малкото публикации в медиите от този период. Има дори журналистически разследвания. Този повод послужи на покойните Йоаникий Сливенски (който пък забраняваше св. Причастие на украинците, ако не са към Московската Патриаршия в епархията си по Южното ни Черноморие)  и Натанаил Неврокопски да не участват нито в епископското наречение, нито в епископското ръкоположение на Сионий.
Той лично има амбицията да бъде Сливенски митрополит, заявявайки, че има и бащиния (голяма вила) в Созопол, която обаче е видно, че е новопостроена и то богато, а не от времето на неговия баща. Двама братя свещеници в Сливен мечтаят той да им е владика, поради тяхно лично приятелство. Една жена, считана за бизнесдама, която е известна с прякора си «Авантаджийката» във всички църковни среди съобщава какви пари е готова да заплаща, за да е «Дядото» избран, само защото същата действа в двата манастира  със знанието на целия Синод. Но, уви! Сионий чрез многобройните строително-монтажни работи печели пребогато и се превърна за владиците в Синода или в Златна кокошка, която им снася златни яйца, или в Дойна крава, която никой няма да остави да стане тям равна, а дащна и послушна. Съобщено му е, че това да е биигумен му стига и да не си прави опити да разваля схеми на големите синодални задкулисници, които не се ръководят от пари, а от власт и търговия с влияние, което концептуално ги прави владетели и на богаташи, на които те временно са им разрешили да са мениджъри на тяхното, тъй като за тях БПЦ им е бащиния – хем убежище, хем трезор и хем логистичен център на Кремъл на Балканите. А Сионий ще продължи да отговаря за ентъртейнмънта на българските митрополити, организирайки им редовно шоу-програма с кръшни хора, оркестри, чалга и кючеци за владишки и чорбаджийско-олигархични гуляи.

Арсений – кандидатът на кандидатите! Иподякон – правил го е Николай. Монах – правил го е Николай. Йеродякон – правил го е Николай. Йеромонах – правил го е Николай. Архимандрит – правил го е Николай. Епископ – правил го е Николай. Митрополит – о, още не, но най-вероятно ще го прави пак Николай, но и с Йоан. И то сега – в Сливен. Проф. Иван Димитров и да усеща ветрове, то вече в Синодалната палата среща и СГЛОБКА се състоя, макар и без сътрудничеството на Трактора. Сливенският наместник Йоан вече даде ключовете от апартамента в Синодалната палата на покойния владика Йоаникий на Николай Пловдивски, а в този на Николай се намества да живее Киприан Старозагорски. От всичките епископи на БПЦ въобще Арсений наистина се откроява. И в богослужебно, и в епархийски-административно отношение. Възгледите са му старокалендарни и изцяло поддържа руската линия и на поведение, и на заемане на страна спрямо войната в Украйна и автокефалията на ПЦУ, ръководена от Митрополит Епифаний в полза на Москва. 

Поликарп – лице, което също бе прокудено някога от Софийска епархия във Видинска заради огромни финансови злоупотреби като игумен на Скринския манастир. За поръчител на кредитите си, без Банките да проверяват, бе определил самия покоен Патриарх Максим, без той дори да знае. Всичките му действия бяха без знанието на Софийска митрополия. При Неофит вече Дометиан Видински под давлението на близката до Митрофанова тогавашна негова руска другарка – Юлия Таран (наскоро снимана заедно с руската посланичка пред Народния театър в София) и с подкрепата на Троянския игумен Сионий, Поликарп бе ръкоположен за викарен епископ на Дометиан. След неговата кончина стана трети викарий на Пловдивския митрополит и Ректор на Пловдивската духовна академия, в която по какви причи не стана публично известно Николай, за да се освободи от него го инсталира за викарий на Софийския митрополит, който е и Български патриарх Неофит. Говори се, че млади нежни мъже се преместиха с него от Пловдив в София, единият от които е вече духовник. Той е участник във Фондация в памет на м-т Дометиан, заедно с тази Юлия Таран и са често с Митрофанова, подкрепяни от Посолството на РФ в София и Посланика на Сърбия у нас. Поликарп демонстрираше близост с руския агент Змеев, дори и когато се чакаше всеки миг да бъде екстрадиран от България. Страстите пораждат зависимости! Това е удобно за началниците му. Никой не се интересува и от слуховете, че еп. Поликарп притежава архиерейски одежди, владишки митри, папска тиара, архиерейски жезли, енголпия и кръстове повече от целия пълен състав на Св. Синод взет заедно. А това е финансов ресурс, възлизащ на милиони левове. Отговорът е в природата на това сираче, от което Църквата за жалост е произвела един неповторим страстник. 

Йеротей е вторият епископ, който е от Сливенска епархия, създаден от Йоаникий. Първият бе Игнатий Проватски, за който Синодът се прави, че не съществува, само защото е юродив. Йеротей бе викарий на покойния Йоаникий. И той като Арсений нищо друго не е виждал, освен своя си владика Йоаникий. Кръгозор – никакъв. Светоусещане… Взор, обаче, о – да! Мечтател е, а и пропагандира за Панправославна държава, която да има за свой лидер, естествено по неговите разбирания, Путин. Всичката му хиперактивност в Интернет е – първо във Фейсбук като изявен представител на Великата идея за Рус Святая, която трябва да владее пропадналия греховен свят и второ като геймър във военни действия, които му създават илюзорния свят на Z-Вагнерец. Особено имайки предвид, че при богослужение споменава убиеца Кирил Гундяев, все едно сме в диоцеза на РПЦ. Култура, маниери, поведение и мирис - като на Герасим, Михаил и Пахомий. Това, според някои било монашеско, макар и никой от тях да не е имал никакви монашески подвизи, проявени в чудеса и чествани от последователи.

Герасим – инсталиран за Главен секретар на Св. Синод преди почти 10 години от Външния отдел на Московската Патриаршия чрез активната подривна дейност на Библиотекарите у нас. Човек без богословско образование. Завършил НАТФИЗ и неуспешно като руски човек на влияние играе ролята «поп». Единствената му лична заангажираност в Синода не е изготвянето на Дневен ред,  а на Меню за хранене. 

Висарион – духовно чудо на Плевенския владика Игнатий, назначен за ефимерий на Кръстова гора в Родопите от покойния Пловдивски митрополит Арсений и по-късно тамошен игумен. Семпъл и скромен в претенциите си човек, който няма никакви позиции по никакви въпроси. Идеален кандидат дори и за Патриарх по днешните критерии на Българския синод. 

Михаил – с име на архангел е, колкото е и архангел е митрополитът му Гавриил Ловчански. Абсолютно с нищо не състоял се български духовник. Синодът в биографията му посочва, че е правил «алейки и пътечки в Чекотинския манастир». Явно с това се е харесал на Гавриил. Той е пътен инженер, а викарий му – пътечков инженер. Единствената му публична изява е през м. юни 2020-та година пред БНТ, заедно с група видни путинисти, за свалянето от ефир на предаването «Вяра и Общество». 

Пахомий – единият от двамата в двойката на най-достоизбираемите вероятно. Той е кандидатът на Йоан. Възможностите са му големи, тъй като има и силна политическа подкрепа в лицето на всички кметове в Сливенска епархия, избрани от ГЕРБ. Пахомий, освен Ректор на Софийската семинария е и игумен на Дивотинския манастир над Банкя. Там той лично е кръстил внуците на Бойко Борисов. А Борисов е този, който от 2018-та година отделя огромни бюджетни и евросредства за цялата БПЦ, «защото така ще се спре през Православието силното руско влияние у нас» - негови думи пред Доналд Туск при откриването на Българското Европредседателство в Народния театър в София. Това, обаче, не се случва! Напротив - руското влияние се увеличи по православно направление в 4/5 при предишно 50/50. Натискът за избирането именно на Пахомий за Сливенски митрополит е също руско влияние.

Макарий – макар и епископ си има множество врагове в най-ярко изразения руски лагер на целия иначе по състав проруски Синод в България. Възпитаник на духовните школи в Румъния и дългогодишен монах в Рилския манастир като чадо на някогашния си Ректор от Пловдив – Евлогий. Проявява интереси към богослужебна и църковна литература. Автор е на църковни музикални произведения. Няма никакъв публичен имидж или обществено присъствие. Желае да се възстанови старият юлиански календар, което би изолирало БПЦ още повече от християнския свят.

Исаак – изцяло продукт на изгонения от ДАНС за шпионаж в полза на Русия от България Вассиан Змеев, благодарение на когото бе отпуснат от верния на Москва Видински митрополит Даниил за архиерейски наместник в Кюстендил, Софийска епархия. Редовен посетител и сега на Руското посолство в София. Участник в събития на т.нар. Руски културно-информационен център в София и ръкоположен за епископ под натиска на Библиотекарския институт и със симонията на неговия старец биигумена Сионий. 
4-ма от предложените нямат и висше богословско образование.
Това произвежда и това предлага ТПК «СВЕТИ СИНОД», действащ единствено като някогашното си ведомствено Дружество «Синстро».

Битката се очертава да е в следния (без)порядък:

Арсений – първи или втори.
Пахомий – първи или втори.
Висарион – втори или трети.
Йеротей – втори или трети.
И Михаил – втори (неизбираем на II-ри тур в Синода) или от трети до десети, където се случи.
Другите и до подгласници надали ще се доберат.
Срам за «избраните»!
Честито на горките избиратели!
Честито на цялата Сливенска епархия, обхващаща областите Сливенска, Бургаска и Ямболска!

Да ги споменем и тях – ИЗБИРАТЕЛИТЕ,

защото важните са те!
От Сливен:
О. Стилиан Станчев
О. Петър Петров 
О. Евгений Янакиев
Г-н Димо Димов 
Г-жа Донка Въндева 
Г-н Георги Конгаров
От Бургас:
О. Севастиян Йорданов 
О. Николай Димитров
О. Петър Косев
Г-н Рубен Николов
Г-н Валентин Димов
Г-н Атанас Димитров 
От Ямбол:
О. Янко Янков
Архим. Димитрий Драганов
О. Стоян Стоянов
Г-н Иван Иванов 
Г-н Красимир Александров
Г-н Димитър Димитров 
От Тополовград:
О. Николай Клюнков 
Архим. Амвросий Пандилев 
О. Николай Станчев
Г-н Димитър Загоров
Г-н Иван Увалиев 
Г-н Васил Василев
От Карнобат:
О. Иван Ангелов
О. Павел Гърков
Архим. Партений Русев
Г-н Тодор Тодоров 
Г-н Даниел Орлов
Г-н Иван Лилов
От Котел:
О. Димитър Сотиров
О. Димитър Пенков 
О. Панайот Сотиров
Г-н Иван Иванов
Г-н Кънчо Дънкови
Г-жа Иванка Милчева
От Малко Търново:
О. Стоян Василев
О. Серафим Бармуков
О. Стоян Кралев
Г-н Димитър Ангелушев
Г-жа Янка Владова
Г-жа Павлина Стоилова

В малкото оставащи дни органите на Прокуратурата на РБ, на ДАНС, на ДАТО (с разрешение от Съда за СРС), на МВР – в частност - ГДНП, ГДБОП и ГД Жандармерия, а и НАП следва да гарантират независимостта при провеждането на избора от посочените по-горе църковни електори чрез профилактиране и смене на показания, но така също и преди II-рия тур в Синода, защото тези 42 лица, от които 21 са свещенослужители и 21 са православни християни, са със значимата историческа духовна и национална отговорност дали ще бъдат въвлечени да станат съучастници в многодишното престъпление на Синода по унищожаване Вярата и Църквата на православните българи! Синодът и митрополит Йоан са предвидили проформа прозрачност на избора като са организирали де се излъчва on-line пускането на бюлетините в избирателната урна и тяхното преброяване. Но натискът над зависимите от владиците дори и за заплата свещенослужители и манипулациите над миряните няма да бъдат от никого заснемани и от никого гледани на живо. Нали никой не счита всички хора за баламурници?! Уставът на БПЦ – БП оставя възможността за касиране на провеждащите се избори, което по ЗВ е прерогатив на Изпълнителната власт в Държавата чрез подведомствената ù Дирекция “Вероизповедания” при МС.

Гореспоменатите избиратели – те управляват избирателния процес за нов техен митрополит. Наместникът управлява епархията им временно само административно и председателства Епархийския им съвет, но волята на избирателите трябва да е волята на Бог в съвестите им, а не волята на някой владика в страховете им. Наместникът за последно ще ви се намесва, но изискайте първо той да докаже, че е законен и легитимен Наместник на Сливенския епархийски престол, заеман от досегашните Сливенски митрополити Серафим, Гервасий, Иларион, Евлогий, Никодим и Йоаникий!
Избиратели за нов Сливенски митрополит, СПРЕТЕ ФАРСА, ако искате да има Сливенски митрополит и след този, който ще избирате измежду предложените, от тези, които доказано изобщо не стават за предлагачи!!!
Тук е изключителн важно да се отбележи и отчете, че тази публикация няма за цел да омаскари един или друг съответен персонаж, колкото някои от тях да се досегнат. Това е диагноза на цялостна дисекция  по провеждана Кадрова политика в БПЦ от 80 години. Каймак на духовенството да е онази му част, която е утайката у тази що годе затворена социална група. Видно е дори, че единствено Сионий, който стана архимандрит, защото бе прикачен тогава към Николай бе направен лично от Патриарх Максим и епископ, понеже пък тогава вървеше комплект със сегашните митрополити Йоан Варненско-Великопреславски и Наум Русенски. Другият от Десетицата, който също е ръкоположен за епископ от Патриарх – то това бе от Неофит спрямо Герасим (единствената архиерейска хиротония,  възглавена от сегашния Български патриарх), защото това бе поръчение лично на Московския патриарх Кирил, на когото всички синодали и висшепоставени духовници в БПЦ – БП угодничат по всевъзможни начини.


Разложението в Българската Църква е внос от Русия от 1944-та, та до 2024-та година.