Сандов: След открити 7 ключови нарушения ТЕЦ "Брикел" продължава да работи

Борислав Сандов

Борислав Сандов

Въпреки установените 7 ключови нарушения и издадената преди ден принудителна административна мярка от страна на РИОСВ за спиране на дейността на горивната инсталация, ТЕЦ "Брикел" в Гълъбово, продължава да работи и да застрашава здравето на местните жители.

Това заяви в интервю за Euronews Bulgaria Борислав Сандов, доскорошен министър на околната среда и водите.

Те някак си успяха да убедят РИОСВ, че за да изведат от експлоатация ТЕЦ-а им трябват две седмици. Той продължава да пуши зловещо. Този ТЕЦ функционира в абсолютен разрез с европейските и българските правила и замърсява драстично целия регион там. Затова България отново може да бъде подведена под отговорност от европейския съд, но този път да плащаме всички ние. А санкциите могат да бъдат в много голям размер, допълни бившият министър.

Няма гледна точка, има истината и „фалшивите новини“. Това, което излезе вчера от един сайт за фалшиви новини, е абсолютно грешна интерпретация на една заповед, която аз съм издал, пък каза Сандов по повод скандала с АМ "Струма".

Първо, никакви пари не се губят за нищо. Такива пари и в момента няма, нито ще бъдат загубени вследствие на това действие.

Второ, тази заповед не спира АМ „Струма“, а изпълнява онова, което ние вече няколко месеца говорим – изискването, за да може да бъде финансирана последната отсечка (Лот 3.2 в района между Симитли и Кресна), да бъдат обследвани равностойно всички алтернативи и да бъдат взети предвид целите за опазване на околната среда, каза Сандов.

По думите му, през 2008 година има ОВОС на цялата магистрала, тогава започва изграждането ѝ с европейско финансиране. В тази оценка има два маршрута в този район – тунел и източен обход, който минава изцяло през подножието на Пирин. През 2017 година излиза промяна – едната посока минава през Кресненското дефиле, другата през склоновете на Пирин. Този междинен, странен вариант, не обследва всички рискове заради които в началото магистралата не е проектирана през сегашното трасе. От 2017 година досега магистралата не се реализира, защото е в конфликт с първоначалната идея и с опазването на околната среда, което е приоритет на ЕС.