Дребни търговци и превозвачи на горива заплашиха с масови палежи на бензиностанциите си, ако Народното събрание приеме на второ четене т.нар. „Закон Ревизоро“ за горивата. Това стана ясно в понеделник след среща на техни представители с вицепремиера и лидер на НФСБ Валери Симеонов, съобщава Медиапул.бг.
Според тях текстовете са лобистки и обслужват големите компании. След срещата Ангел Даскалов от Сдружението на търговците и превозвачите на горива обяви, че текстовете ще доведат и до повишаване цената на горивата.
"Ако дойде някой да ми посегне, просто няма да го дам на никой. Ще си запаля камионите, ще си запаля бензиностанцията и няма да я дам на никой без пари", каза той, след което прогнозира: "До една година очаквайте три лева бензин и три лева дизел, без промяна на цената на петрола".
Зад исканията им застана вицепремиерът Валери Симеонов. "Не мога да приема опитите за ликвидиране на цял един бранш чрез лобистки закони. В случая, един цял бранш се правят опити да бъде премахнат, унищожен, ликвидиран, за да се даде служебна победа на няколко големи фирми“, каза той.
Симеонов подчерта, че участва в нея като партиен лидер, а не член на кабинета, защото законопроектът не е на правителството, а на депутат.
"Няма как да не се намеся в тази бъркотия, да не кажа патаклама. Не мога по друг начин да определя внасянето на законопроект без аргументи. Не се опитвам да вадя политически дивиденти, но и не мога да я дам (пресконференцията - бел. ред.) в Министерския съвет“, каза Симеонов и подчерта, че неговата партия винаги е подкрепяла дребния и средния бизнес, чийто представител е и той лично.
Представители на Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива застъпиха становището, че проектът на Емил Димитров цели да разчисти пазара за едрите производители и търговци, защото въвежда непропорционално високи изисквания за дистрибуторите, които са същите като за големите "акули" , а именно - 3 млн. лв. уставен капитал и 500 хил. лв. банкова гаранция.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг