Вагонно-ремонтният завод в Дряново затваря врати. Повече от 100 души са били изпратени на борсата и остават без препитание в навечерието на коледните и новогодишни празници.
Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори. Такова обвинение към самия завод пък има и от българските железници – оттам посочват, че има договор от 2021 г., приключил през април 2023 г., но той не е изпълнен, въпреки че са били изплатени 7 милиона лева за предаването на 15 вагона.
„През 2021 г. стартирахме договора и наистина тогавашното ръководство осигури в бърз порядък да се изплати сумата по аванса. В рамките на много кратък срок от време, в порядъка от 8 месеца, ние разбработихме техническа и технологична документация, която позволява изработването не на 15, а на 100 вагона, заяви управителят на завода Валери Димитров в ефира на Нова телевизия.
През декември същата година показахме прототипа, но възложителят не присъства. Впоследствие се стигна до забавяне поради пандемията и забавени поръчки от външни контрагенти, тъй като ние внасяме продукти, които в България не се произвеждат”.
„Единственото, което поискахме от БДЖ, е да се промени графика, тъй като имаше забавяния. Не сме искали да се увеличава цената или нещо друго”, добави той. И заяви, че ще бъде започната процедура срещу БДЖ.
Кадър: Нова телевизия
Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни