28 Ноември, 2024

Подписан е меморандум за прекратяване на рекламата и промоцията на тютюневи изделия

Подписан е меморандум за прекратяване на рекламата и промоцията на тютюневи изделия

70% от гражданите подкрепят мерки срещу рекламата на цигарите

Коалиция за живот без тютюнев дим настоя за забрана тютюневата индустрия да спонсорира събития. Коалицията заедно с офиса на Световната здравна организация в България, УНИЦЕФ и граждански организации подписаха Меморандум за прекратяване на рекламата и промоцията на тютюневи изделия.

Според Маша Гаврилова от „Коалиция за живот без тютюнев дим“ здравното министерство не оказва съдействие за изработване на по-строги регулации.

„Започнахме натиск към Министерство на икономиката. Успяхме да намерим една златна среда, забрана за определени места, излагането на тютюневите изделия също да го няма, да бъде в шкафове. Спонсорството да бъде забранено под каквато и да е форма, промоциите също, но за съжаление, Министерство на здравеопазването не иска“, каза тя.

България е страна по Конвенцията за контрол на тютюна, но е спазва правилата ѝ, припомня д-р Михаил Околийски от офиса на Световната здравна организация в София. Дори и записаното правило в конвенция за забрана на промоцията, спонсорството и пиар кампаниите, които правят тютюневите гиганти.

„Всекидневно ставаме свидетели на изключително агресивната реклама и разширяване на пазара от страна на тютюневите гиганти“, каза той.

СЗО има готовност да предостави съдействие за преодоляване на проблемите, свързани с тютюнопушенето. А наскоро проучване посочи, че е електронните средства да пушене „без съмнение са вредни” и трябва да бъдат подложени на регулации, представляват и “рискове за здравето”. А дезинформацията, разпространявана от тютюневата индустрия относно електронните цигари, е „настояща и реална заплаха“. У нас от  „Коалиция за живот без тютюнев дим“ казват, че няма изследвания за рисковете за електронните устройства за пушене.

Според проучване на американския изследователски университет „Джонс Хопкинс“ от 2017 г. около 96 процента от училищата в София има обекти за продажба на тютюневи изделия, а 25 процента от 16-годишните младежи у нас пушат всекидневно. Всяка форма на реклама на тютюневи изделия, която младежите разпознават, увеличава шанса да започнат да пушат със 7 процента, показва още проучването.

Според  изследването, 70% от гражданите подкрепят мерки срещу рекламата на цигарите. Всяка форма на реклама на тютюневи изделия увеличава със 7% шанса младежите да започнат да пушат, сочат данните.
Сподели:
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото

Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,

UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни