Гроздан Караджов
„Средствата за магистрала „Хемус“ за тази година бяха умишлено оставени като нулеви, защото се очаква разрешение на заплетения казус с инхаус договорите“, заяви пред бТВ министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов.
По думите му държавата дължи над 130 милиона на фирмите, които работят по инхаус договори – това са участници не само в строителството на АМ „Хемус“, а и на скоростния път Мездра – Ботевград.
„Работим върху вариант, при който да се трансформират тези договори от инхаус в истински строителни договори“, отбеляза още регионалният министър.
Инхаус договорите са със спорно законово състояние по неговите думи.
„Трябват ни истински строителни договори, при които изпълнителите, тоест строителните фирми, които и сега работят върху автомагистрала „Хемус“, ще носят
гаранцията за построеното“, обясни министър Гроздан Караджов.
„Иначе в момента държавата си плаща, държавната фирма „Автомагистрали“ проформа се води изпълнител на строителството - тоест пак държавата носи всички гаранции за пътя. Един да работи и строи, а друг да носи гаранциите, и то това да сме пак ние данъкоплатците, не ми се струва изгодно и целесъобразно“, коментира той.
Според него всичко е много неприятно маскирано и не докрай юридически правилно.
„Няма как да продължим по този юридически неиздържан начин да строим автомагистралата“, заяви Гроздан Караджов.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона